Gå til innhold

Premierer dere bæsj i potta/doen i en innkjøringsperiode?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jenta vår på 2 år og 2 mnd bæsjet på potte for første gang på mandag. Jeg hadde på forhånd sagt til henne flere ganger at når det kommer bæsj oppi potta skulle hun få is. Og selvsagt fikk hun is da hun klarte det nå, selv om det var rett før middagstid:)

Jeg har ikke lyst å fortsette å gi henne is eller godteri når hun bæsjer, men tenkte å kjøpe en pakke med duplo, som jeg deler opp og lager mange småpakker av. Så får hun en pakke når hun klarer å bæsje i potta.

Er det andre som belønner bæsjingen i begynnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri gitt premier for slike "prestasjoner", men ros og skryt!

En periode etter bleieslutt hvor det ble litt tissing i buksa (trass), hadde vi litt premiering hvis hun var flink en hel dag.

Skrevet

Har ikke brukt premiering, men her har vi starta tidlig med potta begge gangene. Så fort de kunne sitte har de hatt pottetid på morgen og kveld. Nå er vi ferdige med bæsjebleier (2 år og 3 mnd), går med truse hjemme, bleie borte. Håper vi blir helt ferdige til sommeren. Enklere da:)

Helt greit med is første gang, men hva med å gå over til klistremerker videre? Heng opp en plate ved potta, og fest på klistremerke hver gang hun sitter på potta og prøver ordentlig:)

Skrevet

Også har vi forresten laga en "bæsjesang" vi synger innimellom:) Og lilleknert er kjempestolt hver gang han bæsjer. "Mamma, kom å se æ laga fin fin slangebæsj"

:)

Skrevet

Vi hadde først klistremerker, det var gøy en uke.

Så hadde vi Bærsjegaver, det funka!

Så hadde vi avvenning når det hadde gått en stund, og gikk tilbake til klistremerker, Litt stor vel og merke:-)

Funka bra!

Skrevet

jeg sa til minsten at han skulle få en is om han tisset på doen..;) det var første gangen han tisset på do.. han tisset selvsagt på doen kl 7 en morgning så da måtte han jo nesten få isen. hehe.. et par uker fikk han klistremerker. handy manny klistremerkene var kjempe populære...

etterhvert var det ikke så nøye...

eldste sluttet med bleie på dagen da hun var 2 år og 1 mnd.sluttet helt av seg selv..

minste mann sluttet da han var 2 år og 5 mnd... hadde mye uhell i starten men nå når han er 2 år og 8 mnd går det kjempe bra. ingen uhell på natten lenger...

Skrevet

Vi har brukt Non-Stop, små og "ufarlige" , er liksom ikke verdens undergang om man spiser en non-stop daglig i en tre fire ukers tid ;-) Men veldig populært!

Skrevet

Eg har sånn ca ein million klistremerker liggande i skuffer og skap, så eg klistra opp eit ark på veggen ved sida av do, og så fekk lille klistremerke for kvar gong ho tissa eller bæsja i do. Klistremerke er meir enn nok belønning, i alle fall om du har eit par ulike typar så ungen kan VELGE :o)

Skrevet

Nei, brukte inga permiering. Men skrytte jo sjølvsagt når han gjor noko på potta. Lot ungen velge sjølv når om når han ville på potta, og han gikk mykje bukselaus heime, i perioden før han slutta. Han slutta, i grunnen av seg sjølv, rett før han fylte 2.

Hadde potta ståande i stova, då det var kortare veg frå leiking til do. (vi brukte ei potte som spelte lyd i stova, og ei vaneleg potte i 1.etasjen).

(han var bevisst på når han tissa/bæsja i god tid før pottetrening, då han brukte tøybleier).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...