Gå til innhold

Dere som IKKE har "30minutters-dupp-babyer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dere som har barn som klarer å sove lengre enn 30-40 min på dagtid.. Våkner babyene deres etter 30-40 min alikevel, men sovner bare igjen ? Eller kommer de seg rett over den 30minutters kneika uten å våkne i det hele tatt? Bare nyskjerrig!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi frøken har f.eks en 3 timers dupp på formiddagen. Noen ganger sover hun uten at jeg trenger å gi henne smokk. Som regel må jeg ut å gi henne smokken et par ganger. Tidspunktet for dette kan være etter 30 min, en time eller halvannen time. Så ikke noe system. Hun er 3mnd.

Skrevet

Etter at vi begynte å legge ut lillegutt på balkongen på formiddagen, så sover han som en stein i minst 3 timer, uten behov for smokk eller trøsting underveis. Det var et ordentlig gjennombrudd for vår del - før det var det kun smådupper på dagtid.

Skrevet

Jeg må som regel ut og rugge litt på vogna etter rundt 30 min for å være sikker på at han sover lengre, for han har en liten oppvåkning da. Sovner igjen uten noe om og men dersom jeg rører litt på vogna i noen minutter. Ofte er jeg på trilletur midt på dagen som varer i minst 30-40 minutter, slik at han sover videre av seg selv når vi kommer hjem - da sover han minst 2 timer. Han har to smådupper som varer 30-40 minutter hver dag, og så denne lange midt på dagen. På småduppene kunne han sikkert sovet lengre dersom jeg hadde gjort en innsats, men den første duppen sammenfaller med levering av storebroren i bhg, så da sovner han i bilen og våkner med en gang vi kommer inn døra hjemme.

Men tilbake til resten av spørsmålene dine: jeg husker med førstemann at han etterhvert lærte seg å sovne av seg selv igjen etter den lille oppvåkningen, slik at han sov to lange dupper hver dag fram til han var rundt året, da han gikk ned til én dupp. Jeg brukte samme teknikken på ham, så håper det ikke er lenge til lillebroren også lærer seg å sovne igjen!

Skrevet

Min på 4 mnd har alltid sovet alt fra 45 min til 3 timer på dagen. Som regel har han en lang dupp sent på formiddagen, og da vekker jeg han som regel etter 2 timer fordi at jeg vil at han sovner igjen til kvelden. Jeg må sjeldent inn til han med smokken på dagtid. Han sover som regel lengre i vognbag'en på dagen enn i senga si. Jeg har derfor begynt å legge han i den, også inne. Etter ca 1.5 time er han trøtt og blir ofte overtrøtt hvis han er våken lenger. Vi har vært heldige- aldri noe problem å legge han, heller ikke om kvelden.

Skrevet

romsa: hvor gammel var h*n da du begynte å legge han ut ? Min er 4 mndr nå, og sover i vogna i gangen. Bruker vogna som "seng" på dagtid da vi har satt vekk vuggen. Sover de bedre ute altså? Selv om man ikke går tur? Får prøve det imårra =)

Skrevet

laroos: åssen lærte den første ungen din å sovne av seg selv igjen etter oppvåkningen? lot du han bare ligge, også sovnet han igjen etterhvert? uten grining eller klaging? når det har gått en halvtime her, så er guttungen lys våken, han ligger bare å kikker og smiler. kan fint ligge der 15 min uten å bli tatt opp, men hvis det går lengre tid begynner han bare å grine..

Skrevet

Baby og baby, min er 10mnd da... Men han sover 1time to ganger om dagen:)Han sover i strekk uten å våkne.

Skrevet

Hei, vi begynte for en uke siden, da var han vel 9 uker. Han sover MYE bedre ute, det er det ingen som helst tvil om (selv om det ikke er bevegelse i vogna og turgåing, ja)... Veldig befriende å vite at han sover så tungt og godt der, han får frisk luft og deilig søvn mens jeg får gjort andre ting eller til og med sovet selv. I starten så han litt rart på meg når jeg la ham ned i vogna, men nå sovner han omtrent når jeg begynner å kle på ham - når jeg bærer bagen ut er han allerede i drømmeland. Babyer er jo ikke like, men det anbefales på det sterkeste å prøve!

Skrevet

Her våkner lilleloppa som regel etter 30 minutter hvis hun ligger inne og sover, mens hvis hun ligger ute i vogna si på verandaen eller evt i bæresjalet, så kommer hun seg som regel greit over 30 min. kneika og kan sove videre i både 1 og 2 timer. Ofte småvåkner hun litt, og må rugges videre i søvn noen minutter, mens andre ganger kommer hun seg over kneika helt av seg selv.

Skrevet

Jeg burde vel ikke svare her, siden jeg har hatt 2 stk halvtimesunger. Prøvde vel alt av råd og tips, men begge to (storesøster og lillebror, ikke tvillinger) våknet etter 30 min og ville ikke sove mer.Resultatet var grinete og trøtte babyer, og en sliten mamma som aldri fikk gjort noe i huset eller sovet selv.

Da jenta ble 9 mnd skjedde det noe, hun begynte plutselig å sove bedre på dagen. Og jammen har ikke det samme skjedd med mini nå, han er straks 10 mnd og har den siste måneden sovet mellom 1,5-3 timer i strekk på dagtid.

Så selv om jeg ikke kan gi deg tips, så kan det kanskje være en trøst at det kommer til å endre seg etterhvert.

Skrevet

Jeg er litt usikker på akkurat hvordan det foregikk med førstemann. Var veldig mye trilletur med han, som er født i mai, så jeg tror det mest var det at jeg trillet over de 30-minutters 'kneikene' at han derfor sovnet lett videre igjen. Men jeg var ute og rugget på vogna etter en halvtimes tid hvis vi var hjemme, husker jeg - etter at jeg oppdaget at det foregikk oppvåkning etter ca 30 min. Dette gjrode jeg mens det var sommer, så altså mens han var ganske liten. Da det ble høst og vinter var det stort sett bare å legge ham ned og så sov han lenge, så innen da hadde han lært seg å komme videre i søvnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...