Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Fant nettopp ut at guttungen har 38,5 i feber. Vi ga ikke parasett, da han virket fornøyd sånn ellers. (Vi gir hvis den når 39 selvsagt). Han har hatt to skikkelige bløte bæsjebleier nå, så vet ikke om det er omgangssyke eller tenner på vei. Jeg fikk for så vidt hele kveldsgrøten på meg også, men jeg syns det er vanskelig å vite om det var gulp eller spy.
Tantrum Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg ville sjekket om han våknet og virket varm, men jeg ville ikke vekket han for å ta tempen. Da mi hadde feber sist, ringte jeg til Barneklinikken her i Bergen og fikk beskjed om å følge med, sjekke en gang eller to på natten. Jeg satte alarmen på og sjekket "ståa" to gager, men siden hun ikke våknet av meg på rommet, tok jeg ikke tempen; jeg bare kjente på henne. Hun hadde 39.7 da jeg la henne (ga paracet) og om morgenen hadde hun 38.5.
gulterkult Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 skal man alltid gi pille på 39? hilsen uerfaren.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar! Han har begynt å sove så bra om nettene, så jeg vil helst ikke vekke han. Han virket jo fornøyd ellers... Men jeg gjør som du fikk beskjed om jeg. Og en ting til: Paracett og ikke parasett! Ha ha! Har vist mistet evnen til å skrive riktig etter at jeg har blitt mamma... ;-) Guterkult: Jeg fikk beskjed av helsesøsteren min for en tid tilbake at det sjeldent er nødvendig med Paracet når temperaturen er under 39, så lenge det ikke er snakk om smerter i tillegg.
gulterkult Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar og unnskyld at jeg blandet meg inn i tråden din! Alltid vært litt usikker på den "pillegrensen" jeg, men heldigvis bare opplevd feber en gang. Man skal vel alltid se an helhetsbildet osv... Takk igjen!
Strandnelliken Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Du merker forskjell på gulp og spy. Vår minste hadde spysyke da han var 8 mnd. Han brekka seg, spydde og gråt. (Akkurat som når vi spyr) Han var dessuten en storgulper, gulpa til han var ca 14 mnd... Vi gir forøvrig paracet ved 38,5 når de skal legge seg. Da sover de godt en stund, og jeg slapper litt mer av. Men vi sjekker alltid an gang eller to om natta når de er syke/har feber. Hilsen trebarnsmor
Nynte Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Min på 8 mnd var sånn for en uke siden. Han hadde noen diarebleier og brakk seg når vi ga mat og kastet da opp. Han har aldri gjort det før, så det var nok omgangssyken.. Kan virke som din har det også, hvis han ikke har gjort sånn før. Som regel går det fort over, vi måtte bare være forsiktig når vi ga mat og når han ga uttrykk for at han ikke ville ha, så måtte vi gi oss med en gang... Han var nok endel uvel.. Her trengte han bare å sove litt mer og ta det med ro og spise lett mat som fruktmos etc noen dager. Melk gikk ikke så bra... God bedring!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Han våknet nå igjen og gråt. 39,2 i feber, så nå har han fått stikkpille. Har ikke bæsjet noe mer. Drakk masse vann og ville ha smokken... Blir nok en rolig dag hjemme i morgen, ja! Og en tidlig kveld på meg, jeg ligger å følger med på han nå. Men det går nok bra, man blir jo usikker første gangen! Takk for svar, jenter! :-)
gulterkult Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 lykke til, håper du får sove litt, flinke mor!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 :-) Takk for det! Du blandet deg ikke inn ovenfor altså, ikke føl på det! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå