Gå til innhold

2 mnd og 13 dager og har ikke noen favorittleker!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille har forskjellige leker, men ingen som virker som favoritter. Han har en bok han liker å se på når vi er på stellebordet (når den henger på veggen) men han viser lite og ingen interesse for ting han får tak i!! Altså om jeg tar boken ned.

Altså, når han skal legges for seg selv for å finne roen, har han ikke noe å pussle med! :(

Har din? Trenger han/hun den for å finne roen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HALLO, 3 mnd og 13 dager ;)

Skrevet

Hm, min lille på 3 mnd har heller ikke noen favoritt. Altså, han liker å ligge under uroen som går rundt og rundt, da hender det jeg hører noen små gledeshyl:) Men leker som jeg legger foran ham når han ligger på magen feks, de gir han beng i...hehe. Det er vel litt tidlig kanskje?

Har du prøvd med uro? Da trenger de liksom ikke anstrenge seg så mye for å bli stimulert, noen ganger kan jo det være greit også:)

Skrevet

Ja, han liker uroen fra Ikea veldig godt, ikke prøvd den enda. På stelle bordet blir han gira av den.

Jeg har laget en selv også, men da den hang over sengen var han jo mye lenger våken, ble liksom veldig stimulert, fant ikke roen, ble liksom bare oppspillt, hmm, ja kanskje litt tidelig.

har så lyst at han skal skal finne roen, vet ikke hvordan jeg skal få han til å finne den!!

Sovinger på dag og kveld må jobbes gjennom, byssing, snu side, vugge, ta opp, legge ned, ta opp legge ned, holde hånd, synge, ja, i det hele ;)

Skrevet

Jeg skjønner. Har du prøvd å la han ligge litt i fred? Min finner veldig ofte fortere roen hvis jeg ikke er i umiddelbar nærhet. Hvis han ligger i lekegrinda feks, hender det jeg går en liten tur på kjøkkenet. Hvis han er trøtt fra før da, så har han nesten alltid sovnet innen noen få minutter. (Uten å klage i det hele tatt.)

Har ikke uro over senga jeg heller, da ville han ligget der og hylt av glede inn i de sene nattetimer tror jeg:) Men i lekegrinda henger det en, og den er han glad i.

Skjønner at du mener på kveldstid, og da har jeg dessverre ingen andre tips enn å få i gang gode rutiner så mini blir vant til å finne roen uten for mye "hjelp". Det har funket her i huset:)

Skrevet

Jeg lærte mi å finne roen med en "kanin-fille", en sånn kosebansesutteklut-sak;) Hver gang hun skulle legge seg (være seg i vognen på dagtid eller i sengen på dagen eller kvelden) ga jeg henne denne kaninen. Den fikk hun BARE når hun skulle sove. Nå er hun 10 mnd og sover med kaninen sin hver natt; når hun legges i sengen så vrir huun seg i luften for å se at den er der i sengen, lander i madrassen og griper tak i den.Sovner med den over ansiktet med tommelen i munnen. ¨

Uansett hvor i sengen jeg finner henne når hun er våken, holder hun i kaninen, Og vi sier "hade" til kaninen når vi står opp. Hun elsker den!

Om jeg er "aldri så urettferdig" og hun er uenig i legge-regimet; kaninen i den ene hånden, småhulking og tommelen i munnen ;) Tror ikke hun ble bevisst kaninen før hun var fire mnd..... Er bare å begynne å jobbe med saken, som en leggerutine ;)

Skrevet

min lille gutt elsker "fluene" som vi kaller dem.

Det er en sånn liten "uro" sak som egentlig er for å sette fast på bilvinduet, den har en sugekopp i den ene enden. Denne har vi festet på speilet på badet siden stellebordet er inntil vasken.

Han liker fluene sine så godt at han kommer med små gledeshyl når han ser dem :D Og når jeg holder han opp forran speilet for å se på seg selv og han ser fluene, så går armene og beina som trommestikker.

kjøpte den på toysRus og det er absolutt det beste kjøpet vi har gjort :)

Skrevet

jeg tror ikke min helt fant intressen for leker før han var 4 mnd, ja kanskje 5 også?

Skrevet

Jenta vår digget lekene fra Lamaze. De som lage sånn knitrelyder. Vanligvis var hun veldig urolig og måtte ha konstant oppmerksomhet. Men med leke fra Lamaze ble hun helt facinert og kunne ligge lenge og holde på den.

Håper lillebror også blir å like dem :)

Skrevet

Nix, ingen favorittleker her heller. Er ikke 3 mnd litt liten til å ha noen favoritt? Min jente er 9 mnd, og hun koser seg mest når hun får utforske alt mulig. Men hvis du tenker på favorittleke som skal være i senga så har hun vent seg til å ligge med nesa inn i et hjemmestrikket ullteppe!!! Hahaha. Rare disse små. Sønnen min på 2 1/2 sleper rundt på en stor rispose (sånn som man varmer for vond rygg, ved fødsel osv...) og kaller den for "kosen sin." Så det behøver ikke være en leke. Selv husker jeg at jeg hadde en silkebluse som koseklut da jeg var liten. Men det der med å knytte seg til ting kommer sikkert kitt senere. Hos sønnen min ble risposen (som jeg varmet ørlite for at han hadde noe varmt og godt å ligge inntil,) ikke en kosepute før han var godt over året. Det kommer sikkert, og det blir sikkert ikke en bamse eller liknende, men fortsett å introdusere leker, plutselig er det noe han faller for.

Skrevet

Lillegutt er 7 mnd og det er mest i det siste han har begynt å favorisere enkelte leker. Vi legger ikke om til noen favorisering, eller avengighet av et spesielt kosedyr e.l. Det får komme av seg selv om han ønsker det. Storjenta liker å ha kosedyr i senga, men vi har heldgivis byttet på hele veien, så det er ikke bare en eneste kos som gjelder, slik som mage har det med at himmel og h,,. er løs om noen skulle glemme å ha den med på tur, hytta etc.

Skrevet

Snuppa mi er 12 mnd om noen dager og har heller ingen favorittleke. Spiller det noen rolle?

Skrevet

Jeg siterer det første innlegget:

"Altså, når han skal legges for seg selv for å finne roen, har han ikke noe å pussle med! :( "

Jeg tror nemlig det er lettere, dersom man har noe man liker med seg i sengen, som en koseklut o.l :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...