Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags tegn skal jeg egegntlig se etter for å se at baby er trøtt og må legges for kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir litt sånn blank i øya, pluss at hvis jeg prøver å stryke han mellom øynene og ned på nesa så holder han øynene lukket litt lenger enn han gjør ellers hvis han er trøtt. (Lukke øynene gjør han stort sett bestandig da...hehe, liker visst det.)

Men et lite tips, gå inn på youtube og søk på Dunstan babylanguage. Ei dame som har klekket koden av hva de forskjellige skrikene/lydene babyer lager betyr:) Veldig nyttig!

Skrevet

Hvis babyen min sutrer og klager når han er mett og ikke har vondt noen plass (hører veldig godt på han om han har vondt) så er han trøtt. øyelokkene hans ser mye tyngre ut, og han tar hendene oppi øynene og gnir litt mens han sutrer. Da er det på tide og ta kvelden for min baby hvertfall :)

Skrevet

Jeg pleier å følge med litt på klokka, etter 2t ca.

Da begynner han å småsutre, gni seg i øynene og de er blankere enn ellers.

Noen ganger litt rødlig under øyebryna også.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Min på 8 måneder er tydelig trøtt - uten at jeg trenger å se etter spesielle tegn. Men jeg hun tar seg til øret, gjesper, og når jeg ammer henne "slumrer" hun med øynene. Hun er også mer oppmerksomhetssyk, vil ikke ha mat, trenger mer avledning/lek.

Når hun var mindre sovnet hun alltid til puppen når hun var trøtt.

Skrevet

hei, mini gnir seg i øynene og lager små søte lyder, vanskelig å forklare, men det er sånne litt stille klage lyder, veldig søtt å høre på og man får bare lyst til å klemme han hardt inntil seg :)

Ellers så ser jeg også på klokka, ca rundt 2 timer kommer søvn toget :)

Skrevet

trøtthetstegn kan og være at motorikk bevegelser blir mindre, mindre interesert i blikket, blikket vandrer mer, følger ikke helt med eller ser mindre på deg, klarer ikke holde blikket like lenge...

Skrevet

Tutta her blir hyper. Nå er hun 1 år da. Hun skal ned på gulvet også sutrer hun for å komme opp igjen og så er det galt og ikke skal hun det eller det. Hun klør seg i ørene og i øynene.

Klør seg i øynene er et ganske sikkert tegn på trøtthet.

Skrevet

Min gjesper. Også ser jeg på klokka :)

Skrevet

Vår på 2 mnd blir blank på og rødlig rundt øynene. Også vil hun enten ha flaska eller smokken hele tiden. Og når hun tømmer ei flaske og vil ha mer, da skjønner vi at hun spiser seg opp for natta, og da er vi raske med å få henne i senga.

Skrevet

Min er bare 7 uker! Vi lsiter sånn med å få henne til å sove generelt, nå har hun vært mer elle rmindre våken i 20 timer(!), kun med 3 dupper på 10 min... Blir så stressa av det! Hun har veldig magevondt da, så det påvirker jo sikkert... Er så fælt at hun ikek får sove!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...