Gå til innhold

Da er gutten min kommet til verden, 5 uker for tidlig

J -76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, oi, oi, dette gikk litt vel fort ja... du som skulle ha ks og alt!!

Uansett gratulerer såååååå mye med gutten!!! Håper alt går bra med mor og barn og at fødselen gikk fint! Gleder meg til å lese fødselshistorien din når du får tid!!

Mange, mange gratulasjonsklemmer fra meg ;)

Hei igjen kjære damer! Ja dette kom virkelig som et sjokk. Det hele begynte forrige torsdag. Jeg hadde lagt meg, lå og leste da jeg merket at trusa ble våt. Jeg trodde det lakk urin og skiftet, men etter den tredje trusa ble jeg bekymret. Da jeg gikk ned trappa for å snakke med mannen min rant det som bare det, og jeg ante uro....

Føden ville se meg med en gang, og da vi ankom ble det bekreftet vannavgang. Jeg fikk ligge påbud og ble innlagt ved observasjonsposten for gravide. Neste morgen ble det vurdert at fødselen ville komme igang i løpet av helgen og siden det var ledig kapasitet på opersasjonsstua ville de ha KS samme dag. Jeg ble helt satt ut: først livredd for gutten min og det at han skulle komme ut så tidlig, deretter for hele inngrepet. Jeg var virkelig ikke mentalt innstilt og følte meg så lite forberedt, og i hodet raste det av katastrofetanker.

Selve KS ble en flott opplevelse, særlig for mannen min, men det har vært tøffe dager på barsel. Lillegutt preges av å ha kommet for tidlig og er veldig slapp og lite interessert i mat. Han har også måtte behandles for gulsot noe han har mislikt sterkt.. Jeg må innrømme at det har vært mange tårer . Hver mating er en kamp og nå har jeg ammenekt. De har vurdert at han bruker for mye krefter under amming og at han må flaskemates, det har vært tøft for meg. Jeg har masse melk og synes det har vært så leit, det er enda håp for at jeg skal kunne amme han, men forbereder meg mentalt på at det kanskje ikke blir slik denne gangen.

I går fikk vi endelig komme hjem etter nesten en uke på sykehuset og det var fantastisk. Vi skal inn til kontroll på sykehuset i morgen og skal følges av poliklinikken der en tid fremover til situasjonen er mer stabil, det føles veldig trygt.

Nå krysser jeg fingrene for at lille Henrik blir sprekere dag for dag, at matingen bedrer seg og at han legger på seg. Han er utrolig vakker, en blanding av mannen min og datteren vår. Jeg kan sitte å se på han i timesvis, gled dere, men håper gullene deres holder seg inne til termin, mange klemmer J

Annonse

Men kjære J-76 :) Gratulerer så kjempe masse med lille Henrik :D Kan tenke meg at det kom litt overraskende på ja, men regner med at du bare stpr kosder deg om dagen nå :) Kommer sikkert til å gå i orden med ammingen etterhvert :)

Mange gode gratulasjons klemmer fra meg :)

Æsj, skrev akkurat et innlegg, men det lagret seg ikke!!!!

Kortversjon hehe. Takk for at du delte historien med oss. Sterk lesing. Håper det går bedre med ammingen nå som dere er kommet hjem. Flott navn dere har valgt. Kos dere masse med gullgutten. Stooor klem.

Hei Jorunn!

Oj, her skjedde det ting plutselig ja, forstår godt at det hele er uvirkelig, men godt å høre at det går fint med den lille prinsen deres nå - Gratulerer så masse!

Det må være hyggelig å bli kjent med hverandre nå, håper formen hans er stadig stigende, kos dere videre!

Klem Cecilie

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...