Gå til innhold

HJELP meg litt ang. hcg prøvesvar.....VELDIG engstelig!!!!

Anbefalte innlegg

heji jenter, jeg er ca 9 uker på vei nå, tok ul i uke 5-6. skulle komme tilbake til ny ul pga diabetes i uke 10. Imellomtiden kunne jeg ta hcg for å være sikker på alt var ok, noe det så ut til på ul. Jeg tok en hcg for 3 uker siden, den var på 21000. 7 dager senere tok jeg en ny og den var på 43000 den hadde økt sa kontordamen så det så ok ut... MEN da jeg sjekket for morroskyld i går på hcgkalkulatoren så var jo det svaret mitt laaangt under normalt. Dvs. min hcg hadde økt til litt over dobbelt på 6 dager og ikke 3...

Noen andre som har opplevd dette med alikevel vært ok med spiren?

Fått ul imorgen på sykehuset men hjelpe meg, synes jo selv det er lenge å vente jeg:-S

Har ikke vondt i magen og heller ingen blødning, er kvalm også.

Hvor lenge kan et foster være dødt uten at man merker noe da? siste hcg tok jeg jo for en uke siden så om noe har gått gale må det jo har hendt for ca 2-3 uker siden siden det bare økte litt og ikke som det skulle, skulle jeg ikke merket noe da om det ikke var i orden?

Håper noen andre har tatt hcg med lav stigning og alt har vært ok!!!!

Fortsetter under...

Har aldri målt hcg men de sier at mange bare blir mer bekymret av det. Ikke tenk så mye på det. Det har steget og stigningen varierer nok litt fra person til person. Jeg tror nok at alt er bra med spiren din:) Det får du jo uansett vite i morgen på ul. Hadde du mistet så hadde nok hcg et sunket:)

HCG kan skape både forvirring og engstelse, jeg er sikker på at alt er ok. Ta kontakt med lege eller jordmor hvis du bekymrer deg, så de kan berolige deg med å gi informasjon. Hos meg sa de bare at HCG var høy, ville ikke gi meg tallet. :P

Annonse

så gode og snille dere er så svarer:-) takk.

skal på ul imorgen, så skal gi tilbakemeld når jeg har vært der. Dette er mitt 4 svangerskap og har aldri tenkt på hcg jeg og føler meg gravid. Men blir jo ganske så engstelig av å lese alt mulig som kan gå gale også. Pratet med min tante i dag og med hun hadde fosteret sluttet å vokse i uke 6 hun var på ul i uke 12, og hun kjente seg super kvalm og super gravid så ble litt engstelig (nok en gang) da hun sa det, men hun sa det var veldig skjelden at det tok så lang tid før kroppen støtte det fra seg.

Så satser på gode nyheter imorgen:-)

Lykke til og kos dere på ferden dere også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...