Gjest Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Min lille datter på snart 8 mnd har hostet konstant i 3 mnd og vært forkjølet i 4 mnd. De siste ukene har det vært ekstra ille og legen har satt henne på kraftig antibiotika. Hadde nylig 4 dager med feber. Nå er vi halvveis i kuren og hun er like ille. Hoster og høres ut som tordenvær i brystet. Legen sa at om dette ikke hjalp så måtte vi ta lunge røntgen og henvises barnelege. Jeg er så bekymret for henne. Hvordan gjør de det med røntgen av så små? Blir de sedert? Er det ikke farlig med den strålingen på så små?
Mamma'n til Thias Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Hva strålingsfare angår, vet jeg ikke så mye,dessverre. Men jeg vet at jeg skulle gitt mye for at Thias sitt ubehag i den alderen ble tatt på alvor. Vi ble ikke henvist til barnelege før han var 1 1/2 år... Ønsker deg lykke til og god bedring!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Huffamei. Vet ikke hva jeg skal si annet enn at jeg ønsker dere lykke til og riktig god bedring. Aldri gøy når de små er syke, men det er bedre å ta røntgen å finne årsaken. Stoor trøsteklem.
Maya:-) Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde nok ikke bekymret meg for røntgen, det er jo ikke som at hun skal bli liggende i strålingen over tid. Det er mye bedre for henne at man finner ut hva som ev er galt. Når det gjelder henvisning til barnelege synes jeg du skal be om det og ikke la fastlegen drøye mer, stakkars liten har jo vært syk halve livet sitt. Jeg synes fastlegene er alt for trege til å henvise til barnelege og andre spesialister.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Røntgen trenger du ikke å bekymre deg over... Tenk bare på de som har hofteleddsdyplasi, de må ofte kontrollere hoftestillingen med rtg gjerne 1 gang i mnd. Jeg har jobba på kirurgisk poliklinikk, så der ble det tatt rtg av små babyer også. De passer på å ikke ta flere bilder enn nødvendig. Masse god bedring til jenta di! Enig i at du bør be om henvisning til barnelege snarest! Lykke til
*Lissi* Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Hadde sjekket med en annen lege jeg altså. Kan det være barneastma? Mine har hatt det. Ble satt på medisiner og det hjalp veldig. Vesla tok røntgen da hun var 6 mnd. og hadde RS virus, og fikk beskjed om at det ikke var noen fare.
Gjest Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Tusen takk for svar damer. Jeg skal virkelig mase på legen om henvisning. Ringer ham i morgen, for dette er ille. Hører henne hoste så hun brekker seg noen ganger. Kan jo være hun har astma. Vet hvertfall at hun blir verre etter selv små turer ute....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå