Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Mitt første barn har to faddere/gudmødre - min eldste søster og min manns yngste søster. Nr 2 har 3 faddere/gudmødre - min yngste søster, min forlover (og gode venninne) og min manns mellomste søster. Nå med nr 3 har jeg allerede begynt å tenke på hvordan jeg skal gjøre det med faddere denne gangen. (er i uke 29). Min mann har en eldste søster, som selvfølgelig blir spurt denne gangen. Jeg har egentlig lyst å ha begge mine søstre som gudmødre - pluss at jeg har veldig lyst til å spørre vårt felles beste vennepar om å være gudmor og gudfar. Det vil jo da i tilfelle bli 5 faddere tilsammen på dette barnet - er det for mye? Å blir det veldig urettferdig at dette barnet får begge mine to søstre som fadder, mens de to andre bare har fått èn av dem? Sikkert mange dumme spørsmål her...men jeg er sånn i tvil, og vil gjerne høre deres synspunkter/erfaringer på dette. Tusen takk
Snøfnugg75 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Nr 1; min lillebror, hans lillebror + vennepar= 4 Nr 2: min mellomste bror + kona, hans mellomste bror+ sambuar + vennepar= 5 No ventar vi nr 3 og har " brukt opp" søsken. Min lillebror har fått sambuar, er ho aktuell? Usikker. Lurer på to vennepar. Eg synest det er rart å bruke samme fadderar. Eg synst ikkje di løysing er "urettferdig " for barnet.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2011 Tusen takk for svar
fox`y Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Vi har 6 faddere til både nr1 og nr 2, så d blir nokk d til nr 3 også
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Tror vi kjører det enkelt jeg, bruker de samme fadderene til nr 1 som nr2! Vi brukte mi beste venninne som gudmor, søstern min, broren min, broren til samboern og svigerinna... Da sørger vi for at de kommer til å få alt likt Jeg er gudmor til hennes eldste så hun kaller jo meg gudmor, hennes barn nr 2 kaller meg også gudmor ettersom søstern hans gjør det selv om jeg ikke er det! hehe.... Så da sørger vi for at hun venninna mi blir gudmor til nr 2 og, så slipper vi navnesurr! hehe......
Mrs. Bouquet Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Vi fikk beskjed om at 4 faddere er vanlig. Så det har begge barna våre. Vi kaller alle for faddere, selv om svigerfar liker å si at han er gudfar fordi han bar minsten til dåpen. Har ikke hjerte til å si til han at det ikke er forskjell på fadder og gudfar nå til dags, det er faktisk kun fadder som blir brukt av kirken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå