Fizzymed2små Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Virker som hun er sulten, men når jeg prøver å legge henne til, så er det bare styring. Slipper puppen mange ganger og begynner av og til og grine. Tror jeg har litt treg utdrivingsrefleks, men dette gjør jo ikke akkurat saken bedre!! Hun suger maks et tak før hun vrir seg bakover, så melka rekker jo ikke å komme engang.. Huff.. og så dette som har gått så bra hele tiden.. Gode tips mottas med takk!! Har prøvd å pumpe meg også, men får jo nesten ikke ut noenting, selv ikke når jeg tar nesespray på forhånd..
Novadona Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Dette høres akkurat ut som meg! Jeg har i ettertid funnet ut at hjelpebryst, søk det opp på ammehjelpen.no kunne ha hjulpet meg. Da minien min ikke fikk ut melken gikk jeg over til å gi han mme på flaske, som igjen har resultert i at han fikk skikkelig puppevegring! Har ikke melk nå og han er 3 mnd og 14 dager. Melke tullet startet rett før jul. Det finnes sikkert andre tiltak du kan prøve på, men jeg vil anbefale å i alle fall la han suttre og ikke gå over på flaske med det samme, da mistet han her helt lysten i alle fall. Jeg tror forrøvrig også at jeg har treg u.refleks. Stikkingen i brystet som kommer når det settes i gang, forsvant mer og mer synes jeg, og det tok mange tak før det satt i gang når det virket i starten... Husk også at barnet suger mye bedre enn det man vanlighvis klarer å pumpe. Man kan ikke måle mengden melk man har i hvor mye man får ut... Jeg fikk kanskje noen bedre gang på refleksen om jeg samtidig som han sugde, masserte den andre brystvorten (innbiller meg at det ble dobelt med stimulering!! )
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 For å teste om det e pga. treg utdrivningsrefleks at hun styrer sånn, så kan du jo håndmelke fram utdrivningen - det funka ihverfall her når hun var skikkelig utolmodig. Du bare stimulerer brystvorta noen sekunder eller minutter før du legger henne til, jeg pleide ihvertfall å merke når den var igang:) lykke til! Ellers er det mange gode råd å få inne på ammehelpen sine nettsider...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå