♥lykkelig♥ Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Har vært hos jordmor nå, fikk sjokk etter jeg var på vekta! Har gått opp 12 kilo allerede... 6 av de har kommet de siste 4 ukene!! hvordan skal dette gå? jeg er 32 + 5 i dag, og det er enda lenge igjen til termin er bare 1.61 og veide 69 når jeg ble gravid! det er jo ikke sunt og gå opp så mye når jeg allerede var 10 kilo over normal vekt!! uff og uff .. Vet jo godt at dette med vekt er ganske forskjellig, og at dette er normalt.. men vil bare ikke gå opp mer... spiser helt normal husmannskost, og det skal jeg bare fortsette med.. Jeg får regne med en del kilo til vel... men det er jo Verdt det <3
amma+3 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg er kommet like langt som deg og har gått om 10 kg, og syns på ingen måte at 12 kg er mye så langt ut i svangerskapet
<harmoni> Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 19 kg her.. 35+2 i dag.. har mye vann i kroppen.. så blir spennende å se hvor mye av dette som er fett
Frøken85 *ny bakt mamma* Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Så lenge du spiser sunt og prøver å holde kroppen i gang skal du ikke være redd om du går opp 30!!! men om du propper i deg sjokolade, cola, boller og chips.. ja de kiloene er verre å få av.. Jeg har spist lite forhold til hva jeg gjorde før, sunn frokost, lunsj, middag og kvelds.. moderat mosjon.. er 34 uker og har gått opp 21kg.. ..men har en del vann i kroppen i tillegg.. ikke redd for at de 21 kiloene blir værende, for jeg vet jeg har spist fornuftig og sunn mat.. slapp av og nyt graviditeten.. husk at rundt uke 32 så veier ungen ca 1,5kg, ca 1 liter fostervann (om ikke mer!), morkaka veier rundt 1 kg, også er det jo andre ting som veier inni magen (større underlivsmuskler m.m.), også har man litt ekstra vann i kroppen.. så rundt 5kg er jo tross alt bare "barnet ditt" Slapp av.. bare hold deg til husmannskosten og kos deg ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå