Gorine :) Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Det skrives så mye om alle som opplever å kjenne liv tidlig, men ikke så mye om de som kjenner liv sent. Jeg er i uke 21 nå og førstegangsgravid. Tror nok jeg har kjent noe spark, men skulle gjerne ha kjent mer. Når jeg forteller at jeg er i uke 21 så spør folk: "Da kjenner du vel en del liv?" Er det flere førstegangsgravide som ikke har kjent så mye i uke 21? Blir litt bekymret...
Lykkeliten11 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Hei =) Jeg har ikke opplevd mye liv før forrige uke, er nå 24 fullgåtte uker i morgen. Har og vært bekymret, da jeg leser om mange som mener å kjenne spark fra uke 12 og gjerne daglig fra uke 17 og lignende. Det er helt normalt å ikke kjenne mye liv tidlig, spesielt når vi er førstegangs.. Ble nettopp beroliget av jordmor på kontroll og fikk høre hjerteslag. Og siste uken har aktiviteten tatt seg opp der inne, nå begynner jo babyen å få litt mer kjøtt på beina, og vi kjenner derfor gjerne bare mer og mer nå fremover Det er enda noen uker til du skal kjenne liv hver dag. Så bare slapp av og nyt graviditeten du
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Du trenger nok ikke bekymre deg:) Jeg syns og huske at jeg ikke kjente noe som helst før etter uke 19 første gang, og det begynner jo med bare små spark man kjenner. Denen gang derimor har jeg morkaka på fremre vegg og har kjent liv allerede siden uke 14. Nå er jeg i uke 20 og kjenner liv hver dag, men merker at det er mest når jeg sitter i ro eller ligger. Komem rnok litt an på hvor mye tid man bruker på å kjenne etter osv:) Noen babyer beveger seg også mindre enn andre:)
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 jeg er 4. gangs gravid å kjenner bortimot ingenting.... kjente spark i fra uke 13 til uke 16 men siden da har jeg nesten ikke kjent noe... var med JM da jeg var nervøs å fikk høre hjertet så må bare stole på att alt er bra.... med mine tre andre kjente jeg med min første ikke noe før uke 24, de to andre nesten daglig i fra uke 13... så er litt nervøs selv føler jeg siden jeg ikke kjenner noe nå men gjorde d tidligere. Men håper det bare er den lille som har snudd seg å sparker bakover...
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 glemte å nevne at jeg er i dag i uke 19
Korren Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Hei! Jag er i samme uke og ska ha mitt förste barn nu i juni jag og . För min del opplever jag samma sak, men fick veta att morekaken min ligger fram mot naveln och därför "mufflar" bort mye av sparkingen, alltså så känns det inte så mycket för min del. satt på UL og såg hur den lille sparkade till en riktig zlatan-spark men inte märkte jag nånting .. Hvis sparkingen sker inåt ryggen så känns den jo mindre så den märker jag inte så mye av heller. Jag har också sjeket hjertelyd flere ganger og allt er ok, tror bare det er veldig olika hur man registrerar sparkarna. Pratade med min mamma häromdagen och hon sa att hon heller aldrig kände tydliga "sparkar" utan snarare att det virvlade till i magen eller som att babyn klypte henne i siden av magen. Det har jag också känt men har alltid trott att det var min tröga mage haha. Så jag tror också att det handlar om att man inte inser vad som är en spark eller vad som rett og slett är nåt som skjer i magen. Men jo större babyen blir desto starkare blir den och då ökar hela tiden sannsynligheten för att man ska känna den. Tror mot slutten att det är svårt att missa når jag snacker med venninner. Håper du kan lese denne stygge svorsken fra en svenska i trondheim . Lykke til og kos deg med svangerskapet. så länge du mår fint så er allt också väldigt sannolikt helt fint med babyen og.
Gorine :) Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2011 Tusen takk for svar! Merker jeg ble litt roligere nå Morkaken ligger på bakre vegg så det er ikke derfor, men det er nok bare at hun ikke sparker hardt nok enda;) Lykke til med deres svangerskap også og nyt tiden fremover! Så kjenner vi nok mer og mer liv for hver uke som kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå