Lullunutu Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Ja, idag er det 48 dager igjen til termin og jeg kjenner det varierer veldig fra dag til dag om jeg er tålmodig eller ei. Vil jo påstå at tiden til nå forsåvidt har gått fort, men er jo dager der man bare ikke fatter at det kan gå så lang tid. Da prøver jeg å tenke tilbake på når jeg endelig var nede på 200 dager osv... :-) Fødte 14 dager før termin sist, så er jo veldig spent på om det skjer denne gangen også (HÅPER på noe litt før ihvertfall). Forrige gang brukte jeg både bringebærbladkapsler og smurte meg nedentil, hadde sex daglig siste mnd osv. Revnet en god del og har bestemt meg for å kun holde meg til samleie denne gangen ;-) Igår hadde jeg mamma på besøk for å hjelpe meg å få litt system i sysakene mine ;-) Så nå kan jeg sånn smått begynne å vaske babyklærne etter førstemann, og legge på plass i stellekommoden. Har begynt å pakke ned de tingene jeg har kjøpt til fødebagen og stellebagen. Det som gjenstår er: Finne fram vugga og ordne i den, ordne klar vogna, og det verste blir vell å finne ut hvordan vi skal gjøre det med seng til lille babyen. Har en gutt som nå er 2 år og 3 mnd, og han ligger i sprinkelsenga ennå og har aldri prøvd å klatre ut av den. Så det jeg tenker på er om jeg skal kjøpe ham ny seng eller om jeg skal kjøpe en til sprinkelseng.. Må finne ut av det ganske straks, så jeg evt får begynt med tilvenningen til storebror i "storsenga" :-) Ellers så skal jeg bestille bildene jeg mangler til albumet til storebror og holde litt på med det om dagene, utenom å slappe av ;-) (er 100% sykemldt). Hva styrer dere med for å få tiden til å gå? Syns dere det har gått fort til nå, og hvor lenge har dere igjen?
TiNi88 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har fortsatt 74dager igjen, så nå er jeg en tur til bestemor for å få denne dagen til å gå ;p om to uker starter vi oppussing av kjøkken, så da får jeg nok aktivisert meg litt mer en nå.. Ellers syns jeg dagene blir lange nå ja, gleder meg sånn til å hilse på lillegutt i magen
flypapir Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Heisann.. Her er det 50 dager igjen til termin, men har født godt på overtid de to andre gangene, så tipper det blir likedan nå. Får heller ta det med et smil om hun bestemmer seg for å komme før! Er uansett godt å begynne nedtellingen "ordentlig", 50 dager går jo utrolig fort! Ventetiden blir forøvrig ikke brukt veldig fornuftig. Jeg har bekkenløsning og har vært sykemeldt en stund pga denne. Har også to små (på 2 og 5år) som krever sitt etter bhg, derfor ligger jeg mye på lading mens de er der. Blir myyye data :S Moren min kommer hit 10 dager før termin for å være barnevakt når vi skal på føden og jeg gleder meg veldig til å få selskap av henne på dagtid. Babyklærne ligger fremdeles stuet bort i boden, men de skal i vask så fort jeg får tatt unna lasset som ligger der nå (har hatt omgangssyke ihus). Blir litt mer reelt når man begynner å ordne i babytingene synes jeg, veldig koselig! Vogna er ihus. Ny vogn til sistemann! Den står akkurat nå midt på stuegulvet og beundres av både meg og ungene. Ungene må selvsagt prøve den litt, og den er godkjent av dem begge Ang seng så har vi nettopp fått frigjort sprinkelsenga! Poden ble 2år før helgen og fikk i den anledning overta storesøster sin juniorseng. Han har heller aldri klatret over sprinkelsenga, men jeg så ikke helt vitsen med to sprinkelsenger, derfor fikk han bytte. Uansett så har dette gått strålende. Han storkoser seg i senga. Måtte få sge ny voksen dyne da, for juniordyna gled bare av ham mens han sov. Men med ny seng og ny, stor dyne har han det helt topp. Og han har enda ikke tenkt tanken at han kan gå utav den selv (men det kommer nok). Ellers bruker jeg litt tid på studie (er 50% student), men tror jeg skal ta permisjon ett år. Treffer også andre venninner og går litt på cafe, trener hos fysioterapeut, tar noen turer i svømmehallen, nettshopping er stas, matvarehandling ikke fullt så kjekt med kranglete bekken. Tenker også mye på alt jeg skulle/burde gjort, men har bestemt meg for at dette jo KUN er en periode, så tar det med ro uten dårlig samvittighet
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Hei. En kommentar/tips til sengevalg. Vi kjøpte en stor seng til kommende storebror for et par måneder siden. Han er så stolt av den store sengen (90x200). Vi kjøpe like godt brisken på Jysk, for den har rygg. Foreløpig har vi satt ryggen ut, slik at den fungerer som sengehest. Han klatrer oppi om kvelden, men klatrer ikke ut om morgenen, så vi er veldig fornøyd med den løsningen. Så nå er sprinkelsengen klar til lillesøster, termin om 14 dager. Men alle barn er jo forskjellig ;o) Lykke til med innspurten )
Lullunutu Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Har du link til sengebrisken? Hørtes jo veldig lurt ut :-) Er det denne?
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Her er det 44 dager igjen til terminen å er sanneli spent nå ja. Sprinkelseng å madrass til mumrikken som kommer er handla inn siden jenta på 1 1/2 jo bruker den andre Har vasket en del klær til den lille, kjøpt inn å vasket nye sengelaken, en liten kosebamse fra prinsessene på 6 å 1 år til babyen, så nå gjenstår å kjøpe noen strømpebukser til, bilstol til 1 åringen siden bebissen jo skal ha den andre. Å rett å slett kose meg med prinsessene mine mens vi venter på den lille :oP
Trulte80 - Venter nr. 2 Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Denne ) http://www.jysk.no/359/361/3628200/a/catalog Synes det er veldig praktisk med skuffer under også. Ikke så lett å bruke nå som vi har den feil vei, men senere. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at madrassen (også kjøpt på jysk; http://www.jysk.no/4/5/16/537/3351632/a/catalog) er bittelitt kortere enn senga. Men det har jeg vel nesten glemt allerede ) I tillegg kjøpte jeg tisselaken til å ha på den tykke madrassen, også en tynn overmadrass over tisselakenet så det ikke blir klamt. Alt kjøpt på Jysk.
Lullunutu Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2011 Åh, takk for påminnelsen :-) Har glemt at jeg skulle kjøpe gave fra babyen til 2åringen, og fra 2åringen til babyen :-) Er vell det eneste som gjenstår nå av innkjøp, men må også huske å sjekke strømpebukse og body antallene ;-)
tina 79:) Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 69 dager igjen i dag! Er hjemme på dagtid med jenta mi på 3,5 år, så dagene går ganske fort. Men formen varierer så veldig, så noen dager sliter jeg meg å få satt på en vaskemaskin, mens andre dager er jeg full av energi! Vasker litt tøy, og planlegger oppussing av både lillebror- og storesøster rom, tenkte det var stas for storesøster å få "nytt" rom også. Hun er nemlig litt skeptisk om dagen til den nye personen som skal flytte inn, samtidig som hun nesten ikke kan vente. Stakkars, det er mye som surrer rundt inni hodet til de små. Skal nok snart ta frem vogn, stellebord og seng, og vaske dem godt. Madrassene er klare, og kurven skal også bare vaskes litt. Foreløpig er jeg bare glad for at jeg fortsatt har over to måneder igjen! Er definitivt ikke helt fødeklar. Gleder meg til å få barn med våren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå