Gå til innhold

Dere som kun har begynt å amme 1 til 3 ganger i døgnet:

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. gir dere MME i tillegg da? Mini er 8 mnd imorgen og han er helt uinteressert i å få pupp ofte. Jeg prøver og prøver, men han suger bare noen få tak før han snur seg, biter eller prøver å reise seg opp. Begynner i jobb imorgen og skal derfor kun gi han tidlig morgen, kveld og kanskje en gang på ettermiddagen. Innbiller meg at det blir litt lite melk siden han suger ganske kort (bare et par minutter). Kanskje det ville vært lurt å gi han en flaske mme midt på dagen?

Hvis dere gir, hvor mye gir dere og gir dere det som et mellommåltid eller som drikke til lunsj f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer ikke lenger, men ammet 1-3 ganger i døgnet en god stund. Jeg pumpet meg da morgen og kveld og blandet morsmelken ut med mme. Min gutt drakk da 200 ml (++) flaske tidlig morgen, ca 100-150 ml til grøt frokost og kvelds. + ammet en gang på natten (etterhvert kuttet han denne ut og fikk det andre).

Nå har jeg gått over til bare mme, men det tok over en måned før han aksepterte mme...

Jeg gir nå melk til grøt og vann til andre måltider. Han får en flaske melk tidlig morgen. Til sammen drikker han nå omtrent 400 ml mme per døgn.

Det viktigste er egentlig den totale kalsiummengden som bør være på 500 mg per døgn. Med to gode porsjoner med grøt (8 mnd Nestle) er det knapt nok nødvendig med mme (men det er uansett greit å venne de til det siden grøt ofte blir mindre poppis på denne tiden...).

Skrevet

Hei :)

Min slutta å ville ha pupp på dagen for kanskje 3 uker siden (han er 8 mnd). Umulig å få han til å amme, og det er sikkert pga at melka ikke kom fort nok og at det heller kanskje ikke er så mye melk lengre. Nå får han pupp på morgenen, i 5-6 tiden og på kvelden på senga. Kommer mye ved begge disse ammingene. Da har det sikkert samlet seg opp nok i løpet av dagen og natta til å mette han! :)

Jeg gir ikke noe mme i tilegg, han får 3 store posjoner med grøt om dagen. Også drikker han masse vann, både til måltider og utenom.

Så om han får grøt så ville ikke jeg stresset med å gi mme. De får jo mme gjennom grøten alikevel! :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Hadde ikke tenkt over at det er mme i grøten. Da er jo saken biff :) Var bare litt redd for at han skulle få for lite kalsium. Samtidig er jeg litt skeptisk til å gi han så mye mme, han blir veldig fort "tjukk" av det (drakk seg veldig stor på mme når han var 2 mnd). Han drikker godt med vann til maten, så da holder det vel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...