sindregutten Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Heisann gutten min er nå 3 1/2 måned og jeg får han ikke til å ta flaske, har prøvd de forskjellige flaskene men det hjelper ikke. Hadde vært så godt om han tok flaska så jeg fikk komt meg til tannlegen, trening osv uten at jeg må skynte meg hjem. Er det noen som har noen gode råd å komme me, så blir jeg veldig glad:)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Tar han smokk? VI slet med å få førstemann til å ta både smokk og flaske, men det hjalp når vi prøvde en smokk med tut som var bred og rund. Da hun tok smokk, forsto hun også etterhvert hvordan hun skulle suge på flaska. Men det var etter utallige forsøk på forskjellige typer.. Ellers har jeg ikke så mange råd, annet enn å prøve og prøve..
*smula* Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Det er ofte lurt at far / barnevakt prøver å gi flaske, mens du er et annet sted. Mange babyer reagerer på mors lukt, og skjønner nok ikke greia med flaske når puppen er i nærheten.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Gutten vår på litt over 5mnd nekter flaske, å det har han alltid gjort.. Så jeg har fortsatt ikke kommet meg en eneste tur ut alene enda, hehehe.. Prøvd alle mulige flasker, pappan gir mens jeg står utenfor huset, mm, mme, ja you name it.. Så du er ikke alene med å ha en staing! hehehe:) Lykke til!
sindregutten Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar. Men han tar heller ikke tutt, prøvd alle typene. Jeg får bare smøre meg med tolmodighet, å prøve litt jevnt og trutt:)
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Her kjente jeg meg igjen. Har ei tulle som ikke ville ta flaske! Hun tar ikke sutt heller..og jeg har prøvd dem alle!! Men høres kanskje litt hjerteløst ut, men jeg måtte "tvinge" henne. Jeg begynte å øve med flaske da hun var tre mnd. Jeg brukte en halv time første gangen, hun grein og spyttet ut den flaska så utrolig mange ganger, men ga ikke opp og etter en beintøff halv time tok hun flaska og drak opp alt! Neste gang gikk det bare ett kvarter..og så videre oppover..og nå tar hun flaska med den gang og hun er 4 mnd! Jeg full ammer enda, men jeg holder det ved like med flasken en gang om dagen,gjerne kvelden! Dette er veldig gøy for de to søsknene hennes for da får de hjelpe til litt, pluss at det er et must for meg slik at jeg også kan få gjort ting, hvis hun skulle bli sulten mens jeg feks var å trente kunne pappaen gi henne litt mat!
bambi - stolt mamma Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 -heisann. Har du prøvd å sette smokken/flaska i munnen hans mens han er rolig, og stryke opp og ned fingeren langs kinnet hans imens du holder smokken eller flasketuten lett inni munnen hans? Vi bruker å stryke fingeren langs kinnet hans, og da tar han smokken uansett om han hylskriker eller om han er rolig Jaja, alle er forskjellige men det er verdt ett forsøk ) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå