pusugle Skrevet 3. februar 2011 #1 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har skjønt at jeg får permisjon 3 uker før termin, og har selvsagt tenkt å ta ut disse for å gi babyen mest mulig ro. Og dette er jo ikke uker man får igjen uansett... Men jeg har skjønt at det også er mulig å starte permisjonen enda tidligere (inntill 12 uker før termin?). Jeg lurer på hvorfor man evnt. gjør dette. Er dette for helt spesielle situasjoner, eller noe jeg bør tenke gjennom. Jeg har jo ingen anelse om hvordan det kommer til å bli, så det blir jo litt rart å planlegge at jeg trenger å slappe av to uker ekstra først f.eks? Hvis det blir for tungt, så jeg blir "syk", får jeg vel sykemelding, og da trenger jeg ikke ta permisjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142864757-permisjonen-f%C3%B8r-f%C3%B8dselen-mer-enn-3-uker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2011 #2 Del Skrevet 3. februar 2011 Dette med å begynne permisjonen 12 uker før termin er nok mest aktuelt for de som f.eks har vikariat som går ut en stund før fødsel, eller for de som mister jobben. Ettersom foreldrepenger gir opptjening til foreldrepenger er det også en del som tar ut permisjon tidlig for i det hele tatt få foreldrepenger ettersom de ville manglet opptjening om de ikke gjorde det. Om man f.eks har jobbet 4 mnd og så ikke har jobb en stund så kan man ta ut tidlig permisjon og fortsatt tjene opp rett til foreldrepenger.. Blir man sliten og dårlig på sluttenm mens man er i jobb får man en gradert/hel sykemelding om legen mener det er nødvendig, og man trenger da selvsagt ikke ta ut tidlig permisjon.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142864757-permisjonen-f%C3%B8r-f%C3%B8dselen-mer-enn-3-uker/#findComment-142864967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå