Gå til innhold

bivirkninger hormonspiral?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tåler ikke p piller, nuvaring får jeg uregelmessige blødninger av....

ska prøve hormonspiral, noen bivirkninger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tålte heller ikke p-piller. Ble ekstremt følelsesmessig ustabil, og om jeg ikke tok pillen på TIMEN, så begynte jeg å blø. Fikk satt inn hormonspiral og jeg blødde leeeeenge. Tok vel 6 mnd før det ble borte, men da var det også veldig lite, jevnlig og ingen humørsvigninger. Tror det er mange som blør lenge på spiral, og det er veldig plagsomt, men for meg så er det det beste alternativet jeg har forsøkt. Heller blø i et halvt år enn å være et følelsemessig vrak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja jeg blir også et vrak... Er seriøst helt ubeskrivelig den måten jeg blir, sur, tverr, trist, lei meg..... Rett og slett en karusell av følelser, negative følelser....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hormon spiral i 3 mnd, jeg blør mye hver andre uke og spotter mellom blødningene, eller ingen bivirkninger. Like mye sex lyst og ingen humør svingninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er vel at alt har sine baksider. Jeg blir en hormonbombe uansett hva jeg bruker. Hadde hørt masse positivt om hormonspiralen, så gikk for den etter det andre barnet var født.

Jeg blødde i tide og utide i over et år. Det gav seg heldigvis, og jeg har ikke sett noe mer til mensen etter det. I månedene etter at jeg satt den inn gikk jeg opp 10 kg, men om det er spiralen sin skyld, er jo uvisst. Humøret er også en evig bølgedal, men igjen, om det skyldes spiralen eller noe annet er jo umulig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hormonspiral for meg var mye værrrrre enn p-piller.

Ble skikkelig hormonell, var den heksa.

Masse underlivssmerter hele tiden..

Og plaget med vanncyster som kom og sprakk ca hver 3 mnd, noe som var helt jævligt..Og som dessverre har resultert i arr på eggstokk og eggleder, som igjen har resultert i 3 svangerskap uten for livmoren etter at jeg tok ut hormonspiralen.

 

Jeg kan ikke gå god for dette prevansjonsmiddelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min som kjenner til min følsomhet for hormoner mente jeg skulle prøve minipille før jeg prøvde hormonspiral, det er akkurat samme hormonene i spiralen som i minipillen. Jeg blir akkurat like ille av minipilla som av p-pilla så jeg tok ikke sjansen..

 

Når jeg i etterkant så hvordan søsteren min reagerte er jeg glad jeg droppet det, for vi er ganske like når det kommer til hormoner.

Hun hadde konstante smerter i underlivet og korsryggen, var et humørsykt hormontroll og slet med kroniske soppinnfeksjoner. Da hun til slutt ikke orket mer og fjernet den hadde kroppen prøvd å støte den ut så den sto og stanget inni der, derfor smertene. Alle plagene forsvant innen 2-3 uker etter at hun fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler heller ikke p-piller, og blir helt ko-ko... Ble anbefalt hormonspiral, fordi det var så lite hormoner i den. Men hormoner er hormoner. Jeg fikk cyster som sprakk hver måned (au!), gjentatte bakterielle vaginoser og gjenstridige soppinfeksjoner. Så enden på visa ble å ta den ut, og vips var jeg et nytt menneske... (La også på meg 8 kilo da jeg satte den inn). Jeg skal ALDRI mer ha noe med hormoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei:) Jeg blar litt her for å finne ut mer om hormonspiral. Kan jeg bare få spørre dere som la på dere, for det har jeg også gjort, gikk kiloene av igjen etterpå? Måtte dere sjaue med å få de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...