storetrille Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hei! Har en jente på 9 mnd. Sluttet m pupp for nesten 3 mnd siden, da ville hun ikke ha mer. Er ikke glad i melk på flaske (eller drikke generellt), og nå tar hun ca bare vel 100 ml mme i 06.30-tiden, senere på dagen vil hun ikke ha. Er jeg heldig får jeg i henne ca 40 ml vann ila dagen. Hvor mye melk trenger hun egentlig, noen som vet? Hun får to ganger grøt om dagen, og der er det jo også melk, i tillegg får hun middag og frukt, og av og til skive. Noen som vet om det er noe annen type mat, vitaminer etc jeg bør gi henne siden hun drikker så lite melk? (Hun spiser alt som kommer med skje, også mme...men det tar jo veldig lang tid å gi mme med skje da....)
sillyfilly og Olivia Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 3-500 ml har jeg lest. Prøvd å bytte merke på mme'n? Det smaker jo forskjellig. Flere barn som liker HIPP veldig godt feks. Jeg synes den smaker maisgrøt aktig. Veldig god synes jeg og faktisk.
2010 Mammaen Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Hun trenger 500 mg kalsium per dag. Hvis hun får to porsjoner (som beskrevet på pakken) grøt beregnet for barn på 8 mnd (Nestle) får hun i seg nok kalsium, så da er det ikke så krise at hun ikke drikker mer melk. Men du kan jo så smått begynne med de Yogolina (tror de heter det) som er noen beger med yoghurt/frukt fra Nestle. De er beregnet fra 10 mnd, men det går nok fint litt før siden hun ikke drikker melk. Hun bør også få ost på brødet når hun får det. har du forresten prøvd drikki? Det er en slags smoothie som finnes i kartonger (ala de med ferdig mme). De erstatter også mme bra, og har over dobbelt så mye kalsium som nan i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå