blomstre Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 pga av ren latskap hadde det nå opparbeidet seg et kalkbelgg neders på mine dører som jif og ajax sprayene ikke fikk has på. Etter et tips her inne testet jeg rosa plumbo-spray, den funka! Ettrpå har jeg vært flink til å vedlikeholde med mikrofiberklut med litt sitronsaft på :-)
Mor di! Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har lagt min elsk på Norwex-produkter... En gang i uken vasker jeg glassene med mikrofiberklut og kaldt vann, og tørker over med pussefille etterpå. Blir så skinnende og fine atta=) En gang i blandt (ca 1 gang i mnd) bruker jeg kalkrens (også fra norwex). Mijøvennlig og helsevennlig =) Sjekk norwex.no
mamma til lillingen Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Har prøvd baderomsskrubben fra Jif et par ganger, men den er ikke så himla bra. Har nok vært alt for slapp med å vaske dusjveggen, for selv om jeg skrubber og skrubber nå, så blir den aldri helt rein. Har prøvd sånn sterk anti-kalk spray, cillit bang (den funka, men måtte bruke nesten hele flaska) og alskens andre greier. Men ingenting som virkelig tar knekken på kalken, og gjør glasset helt rent.
* 5 om dagen * Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 2 poser kaffetrakterrens, blandet ut i 1 liter varmt vann...
Tommage♀♂ Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Sprayer først med vanlig Jif, så bruker jeg zalo og oppvaskbørste. Tar kalken det=) (Kanskje lurt å vaske slik hver uke, eller hvertfall annenhver, så unngår du hele kalken)
Sandra_85 Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Virker det seriøst med zalo? Det har jeg ikke tenkt på å prøve engang! Jeg har også brukt Jif Baderomsspray, og det ser rent ut mens glasset er vått, men når det tørker ser det akkurat like møkkete ut. Har ikke giddi å prøvd alt dette de reklamerer om på tv, sjelden at det virker uansett. Bruker du ren salmiakk, eller salmiakkvann? Er redd for at salmiakken er for sterk jeg...
therehag Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg er en av de som liker å vaske. og jeg elsker å teste nye ting. jeg har testet omtrent alle produktene norge har, både miljøvennelige og ikke. jeg har prøvd damvakser, koster, svamper og den nye gif baderoms vaskeren. Det aller aller beste i mine øyne er det rosa plumbo sprayen. Den er for fett og smuss. Det er ikke den som er i rosa plast, men der hvor selve fargen på det flytende vaskemiddelet er rosa. Da bruker jeg en svamp og vasker det ned. da blir det som nytt. Så vasker med vanlig blå glassgif hver uke, og en gang i måneden tar jeg plumboen...
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Disse baderomssvampene, både Jif og Mr.Muscle har dem. Sånn håndtak med en pad klistret på. De er jo fulle av kjemikalier, men tar kalk som bare det. Ellers er det lurt å spyle dusjen med kaldt vann etter hver dusj, da kommer det mindre kalkbelegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå