Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at min gutt sover lite. Han sover tolv- tretten timer i døgnet, noen ganger blir det mindre også. Da sover han ti-elleve timer på natten og to lurer på dagen. Hvis han bare har sovet ti timer på natten kan han noen ganger sove en-to timer den første luren (det er en lang soveperiode for han) og så en halvtime på neste. I tillegg er han utrolig god på power nap`s. Hvis han sovner fem-ti minutter i bilen, så har han hatt luren sin. Da går det flere timer til neste gang han skal sove.

Han er enkel å legge, og sovner mellom syv og halv åtte på kvelden. Mellom klokken fem og seks på morningen mener han at dagen skal starte. På natten må jeg inn med smokken til han flere ganger. I natt tror jeg det var fem eller seks ganger i løpet av de seks timene jeg sov... Det pleier å være litt mindre. De siste ukene har jeg lagt meg ned og sovet samtidig som han den første luren, og ettersom den andre luren da vanligvis er på en halvtime har jeg ikke mye tid igjen på dagen til husarbeid uten en unge som skal ha oppmerksomhet samtidig. Jeg blir sliten av dette her..

Hvor mye sover deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten på 9 mnd, og jeg har det desverre ganske likt som deg. Maks 3 timer soving på dagen, noen ganger bare 2 x 20 min. Om natten sover hun fra 18.00 til 05.00, er inne hver time for å gi smukken og gir flaske i 04tiden, ellers sovner hun ikke igjen... Sliten nå, og håper dette går over snart. Husker at jeg hadde det på samme måte med førstemann, det gikk jo over av seg selv etterhvert...

Lykke til!

Skrevet

lillemann på 10mnd sover ikke noe mer. Han sover fra 19-20 på kvelden til 06-07 på morgenen. 11 timer om natta ca.

2 lurer på 45min-1time hver på dagen.

Sånn har han holdt på siden 8 mnd alder. Før sov han bare 3x20min om dagen, aldri mer!

Skrevet

Min er 8 mnd og her ser det ut som vi har fått dagsoving også til å løsne om dagen! Han har alltid sovet bra om natta uansett dagsoving. Men har vært innom med smokken om natta.

Vi har lenge slitt med at han sover bare 40 min av gangen på dagen, og da har måttet hatt 3-4 lurer. Nå i det siste har han vel selv regulert det til å bare være 2 lurer i løpet av dagen og det er deilig å slippe å legge ungen hele tiden, for det har tatt litt tid før han sovner. Men nå ser dagen sånn ut ca:

7: Står opp (han kan våkne ved 6-tiden, men da går jeg bare inn og sier at vi skal sove litt til og da tar han ofte en 40 min ekstra.)

9.30: Første lur (kan bruke ca 10-15 min på å sovne, sover 1-2 timer)

14: Andre lur. (sover ca 1-2 time, kommer ann på hvor mye han sov på første virker det som)

1830: Natta (hvis han ikke har sovet siden 1430-15, så legger vi han kl 18.

Han trenger en ca 15 timer søvn i døgnet. Han har alltid hatt behov for mye søvn.. I det siste har vi ikke trengt å gi smokk i løpet av natta. Han finner den selv hvis han våkner hvis den ligger ved siden av han:)

Skrevet

Vi har øvd mye på å gi han smokken på dagtid sånn at han skal klare å ta den i munnen selv. Nå er han så flink altså!! Men han får bare smokken på dagtid når han er veldig trøtt før leggetid og hvis han er litt survete på dagen. Da gir vi han den i hånda, så får han putte den inn selv:)

Skrevet

Min gutt er øyeblikkelig 10 mnd. Han sover 2 gange 2 timer om dagen, enkelte dager ta han en lang soveøkt på 4 timer istede.

Han står opp kl. 08.00 og legger seg kl. 20.00.

Så da blir det rundt 16 timer i døgnet, men ammes noen ganger i løpet av natten, så blir jo litt mindre. Han har hatt dette sovemønstet i fler måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...