Pockahontas Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Og på tirsdag settes jeg igang! :-) Stripping var forøvrig ikke så vondt, synes jeg. Merket det jo, men absolutt overkommelig. Håper selvfølgelig på vellykket igangsetting og at jeg ungår KS.. Men gleder meg aller mest nå! :-D
Pockahontas Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2011 Fordi førstemann var nesten konfirmant når han kom ut ;-) Han her ser ikke ut til å veie så voldsomt, dog over snittet. Siden jeg veldig gjerne vil unngå KS, vurderte legen at det beste var å sette meg i gang før han rekker å evt bli så stor at jeg ikke får han ut.
Trultemor73 Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Min nr. 2 veide 4450 gram 17 dager før termin. Var utrolig nærvøs når jeg skulle ha nr. 3, fordi babyen lå så mye over kurven (mere en nr. 2) Men nr. 3 veide kun 4060 gram da han valgte å komme på termindatoen. Han var rett og slett tynn, synes jeg. 53 cm. Fikk høre at de aldri kom til å sette igang, pga størrelse. Så da var jo ikke dette noe alternativ. Det menta at jeg helt fint kunne føde en baby på over 5 kg. Har hørt at babyene blir større og strørre etter som de ligger i rekken, men dette stemte ikke hos meg. Glad jeg ikke fikk en nesten konfirmant, he, he. Lykke til.
Pockahontas Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Oi, hehe. Da forstår jeg godt at du var nervøs :-) Får jeg en på ca 4kg som din nr 3, skal jeg si meg fornøyd. Jeg har også lest en del om at de helst ikke gjør dette osv, så jeg ba ikke om det eller noe annet. Lot bare legen undersøke meg, lese journal, helsekort, og utifra det forslo hun induksjon før termin. Min første veide 5,5kg og kom seg ikke ut, sikkert derfor denne avgjørelsen ble tatt. Nei, søstra mi fikk også stort barn nr 1, men nr 2 veide mye mindre, så det er ikke gitt at det blir sånn. Takk for lykkeønskning! :-)
Trultemor73 Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Hei! Må bare si at jeg hadde dilla på druer og sjokolade når jeg fikk nr. 2. Hun var som sagt 4450 gram og 52 cm. Hun klarte faktisk ikke å åpne øynene på 3-4 dager. Så nesten ut som en liten sumobryter. Jordmor kjente på magen min litt før fødselen og sa hun trodde jeg fikk en liten baby som veide et sted mellom 4000 og 4100. Vi lo litt av det med "liten" da. Men hun hadde jo så rett. Spiste litt sunnere i dette svangerskapet. Gutten min hadde så tynne bein. Da får vi håpe du får en "liten" baby på ca. 4 kg denne gangen.
Snuppenr2 Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Heisann. Jeg blir også satt i gang førstkommende torsdag og er veldig spent. Er usikker på hvordan de bruker å gjøre det. Er bare pga størrelsen du blir satt i gang?
Pockahontas Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2011 Da er vi spent begge to! :-D Det kommer visst an på hvor moden man er osv, fins 3 forskjellige metoder tror jeg. Begynner med ctg, undersøkelse osv, og utifra det får man enten modningstablett eller blir satt kateter på. Noen trenger drypp for å få fart på sakene. Men ta ikke alt jeg skriver for god fisk, sikkert forskjelling hvordan de praktiserer, og ta høyde for at jeg kan ha misforstått ting legen sa, hehe. Ja, er jo 17 dager til termin når jeg blir satt igang, så det er kun størrelse (eller dvs risikoen ved å gå til termin eller over og ende opp med stort barn som ikke vil ut). Vektest. i går viste en gutt som trives og alt stod bra til, (med meg også forøvrig) og utifra 2 forskjellige måleskjemaer ligger han nå på 3100g-3200g pluss/minus 10%.
Snuppenr2 Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg får oppfølging på Rikshospitalet hver uke og denne uken ble snuppa estimert til 3600g (uke 36+4) pluss at det var ganske lite fostervann, så det skal bli godt å få henne ut nå. Min første ble tatt med hastekeisersnitt i uke 31 sist grunnet komplikasjoner. Legen min sa også at de har en mye lavere terskel på at det kan ende med keisersnitt nå også, siden jeg har hatt det tidligere..
sisten Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Men det må vel være modent før de begynner med gele/ piller til modning nedentil også ? Skal på samtale på sykehuset jeg også når det nærmer seg:-) store problemer med ruptur og bekkenskade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå