Gå til innhold

Til dere som har födt: :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer litt på hvordan formen deres var dagene för födsel? Tenker litt på kvalme, diare, slimpropp, tretthet, kynnere osv.

Er selv 38+3 og har de siste dagene värt plaget med ekstrem kvalme som kommer og går, ingen matlyst, oftere do besök, mensmurringer som kommer og går og en slimpropp som gikk i dag for akkurat 1 uke siden.

Vil bare vite om dette er "typiske" tegn som andre hadde eller om det egentlig ikke har noe å si :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå har jeg ikke født denne gang ennå (er i uke 36 med nr 3), men jeg har jo født to ganger før, og jeg kan i grunnen ikke huske at jeg hadde alle de symptomene du beskriver...

Ja, jeg sprang på do hele tiden, men det gjør jeg nå også. Og ja, jeg hadde mye kynnere med nr 2. Våknet faktisk flere netter med regelmessige sammentrekninger, uten at det ble noen fødsel av det.

Nei, jeg var ikke kvalm eller trøtt i det hele tatt rett før fødselen. Tvert i mot. Hos meg kommer fødselsenergien med full styrke 2-3 uker før termin. Da føler jeg meg som rene duracellkaninen, og tror jeg kan klare absolutt alt!

Mensmurringer som kommer og går, ja, det tror jeg er ganske normalt. Ellers er det jo ganske individuelt fra kvinne til kvinne hvordan vi føler oss, og reagerer... Men det der med kvalme, diare og hyppige dobesøk, høres ikke ut som sånn typiske "fødselsforberedelser" for meg. Kanskje en liten telefon til jordmor eller lege hadde vært på sin plass, bare sånn for sikkerhetsskyld? Det kan jo være du har fått omgangssyke el.l.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...