Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg lurer på om det er noen som vet om det er greit å ta paracet når en er gravid? står at det er farlig og at det ikke er det, på internett.. å på pakken står det at en må diskutere med legen..

har så vondt i hode, føles som om hode skal sprenges. noen andre?

viss ikke paracet er "lov", vet dere om noen tips ?

håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

paracet kan du ta! (alt med måte selvfølgelig) men IKke Ibux eller andre ibuprofen produkter... Ibux er blodfortynnende og ikke bra for fosteret. Var hos legen i går å hun gav meg ett tips. P- paracet = P - perfekt.

I-ibux = i- ikke! Dette gjelder vist uannsett!

Skrevet

Paracet i mengder er ikke bra,men en gang i blant gjør det ingenting. Jeg sliter en del med bekken smerter og tar en paracet i ny og ne når det blir for ille! Betennelsesdempende som ibux og naproxen skal ikke brukes i svangerskapet! Så paracet er det tryggeste. :) Håper hodepinen din gir seg!

Skrevet

Har dobbelsjekket dette med legen (hadde grusomt tannverk i begynnelsen av svangerskapet). Paracet er harmløst så lenge de ikke tas over lang tid. Ibux bør en som gravid holde seg unna.

Skrevet

Okei:)

Tusen takk for svar:)

Er heldigvis mye bedre i dag, men da vet jeg det til en annen gang:)

Skrevet

Godt å høre at du føler deg bedre. :) Er mange ting en må forholde seg til som gravid synes jeg, lett å gå seg vill i jungelen.. :P

Skrevet

Det er noen nye forskningsresultater som tyder på at paracet kan i liten grad påvirke fertiliteten til guttefostere.

Jeg har brukt paracet i tidligere svangerskap fordi de tidligere har sagt at det er en trygg medisin, men er forsiktig nå.

Jeg har så mye vondt i hodet så jeg tar kanskje 1 gram annenhver dag, i gjennomsnitt, det er jo ikke så mye. Men mannen min spør meg om det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...