Gå til innhold

Er det dette de kaller nedpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37+5 uker og hodet til lille har vært festet i en uke. Har sinnsyke smerter som går nedover lysken og lårene mange ganger iløpet av dagen...og det føles som lille skal dette ut til tider. Flerer ganger iløpet av dagen må jeg bare sette meg ned å puste ut og samle meg pga smertene. Babyen er veldig aktiv også, og tror det er verst når hun spreller som verst. Innimellom så føles det også som stikking i underlivet og som om noen slår der nede. Å gå er vanskelig nå, for det føles som jeg ikke får samlet bena ordentlig, som om jeg har en fotball mellom der.

Er førstegangsfødende, så har ingen clue på hva som er hva. Så håper noen kan dele litt erfaringer med meg så kanskje jeg blir litt klokere på hva det er som skjer. Eller er kanskje dette rett og slett et tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg er nemlig en av dem som er hellig overbevist om å gå overtid...for det er typisk min flaks:P

Håper på noen som vil dele erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mikatta!

Jeg er 3. gangs gravid i uke 36 nå, så jeg har vært gjennom dette et par ganger før. Hehe!

Med nr en fikk jeg beskjed om at hodet på babyen ofte festet seg ca to uker før fødselen, så jordmor var veldig fornøyd da han festet seg i uke 37. Jeg fødte førstemann i uke 38+0. :-) Så kanskje du er heldig og føder før termin?

Nr to festet seg ikke ordentlig før fødselen i det hele tatt, selv om hun sank godt ned i bekkenet i god tid før termin. Hun kom en uke før. :-)

Jeg er ikke sikker på om de smertene du beskriver er det som normalt kalles for nedpress... Hos meg føles det mer som om jeg plutselig går med en VELDIG tung ball/ stein i magen. Spesielt hvis jeg er ute og går litt fort. Men det er ikke vondt. Bare litt ubehagelig. Det du beskriver høres mer ut som en fødsel i vente for meg! Håper du slipper å gå sånn lenge iallfall!

Lykke til!

Skrevet

Hadde sånne stikninger i massevis når jeg var gravid sist, og har så smått begynt å kjenne det nå også, kjennes nesten ut som om den lille "roter rundt" nedi der. Vet ikke om det er nedpress, men det er helt normalt, og helt ufarlig. Du er nok bare snart ferdig!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har og hatt masse stikninger og at det stikker ned over det ene låret.. Kanon vondt til tider.. Men tror det er sånt som tina 79 skriver, at babyen roter rundt nedi der :-)

Masse lykke til ;-)

Skrevet

Tusen takk for nyttige svar...føler meg litt klokere nå:) Ikke så greit å vite hva som er hva til tider når det er første gang:)

Håper virkelig jeg snart er ferdig, for dette er så slitsomt! Tør nesten ikke gå ut noe mer, for når smertene kommer føler jeg bare for å dette sammen og bare bli liggende..he he. Og så er det jo så tungt nå, føles som magen veier et tonn:) Er støl i bena og føles som jeg har vært på en hard treningsøkt 24/7...kroppen er rett og slett utslitt:) Mens i hodet er jeg gira på å få møte lille og gleder meg som en gal til å bli mamma.

Har termin 19.feb, og hadde ikke gjort noe om hun kom litt før tiden:)

Masse lykke til til dere også! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...