Gå til innhold

Da er den i boks!!

joyride mor m/frosk i magen..

Anbefalte innlegg

Sånn; i dag har jeg vært hos jordmor og avtalt hjemmefødsel!

Hadde en god samtale med henne i forbindelse med første fødsel også, men da valgt jeg å føde på sykehuset. Noe som ble en fin opplevelse. Men så deilig å vite at jeg denne gangen skal være hjemme neste gang ikke bare under fødsel, men også dagene etterpå!!! Gleder meg, jeg!

Utrolig deilig å erfare at jeg denne gangen er så mye tryggere og sikrere på de valgene jeg tar ifh til fødsel.... Deilig å vite litt om hva jeg går til og hva jeg vil!! Får meg til å tenke på at jeg nok var veldig veldig veldig usikker sist gang..

Gleder med til forberedelsene av min og vår hjemmefødsel! ..hm...huske å ha veden klar ved peisen selvom det er mai.. :)) Tips til ting som trengs mottaes med takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142863792-da-er-den-i-boks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så moro at du har bestemt deg for hjemmefødsel! Tror det var greit at du ventet med hjemmefødselen til nr 2. Man føler seg mye tryggere på seg selv da. Det er iallfall min erfaring! - Og så mye mindre stressende det er å føde hjemme!

Noen tips til hva det kan være greit å ha i hus:

Hospitallaken til senga. Til bruk etter fødselen.

Gymball.

Store gode truser som sitter godt

Store nattbind!

Mat til jordmor, og gjerne litt i frysen til gjester som kommer omtrent samtidig med babyen... Hehe!

Masse håndklær og kluter du ikke er livredd for. (Jeg kokevasker alt etterpå, så det blir for det meste rent igjen. Men jeg velger ikke akkurat de dyreste og flotteste håndklærne til fødselen...)

Energidrikk og druesukkertabletter er greit å ha enten man føder her eller der, synes jeg. :-)

Newbornbleier. (Utrolig lett å glemme!)

Badekar. Deilig å slappe av i, men ingen krise om man ikke har. Dusjen funker også fint!

Ellers har jo jordmor det meste i veska si, har jeg inntrykk av. Og siden du har født før, har du jo de viktigste spedbarnstingene også i hus.

Jeg tror ikke du trenger å huske på så mye mer egentlig... Man er jo hjemme liksom, så det er ganske lett å improvisere om det skulle dukke opp noe. :-)

Lykke til!

Takk for tips og lykkeønskninger; hadde nok aldri tenkt på mat til jordmor, men det er jo faktisk viktig!!! hihihi

Og endelig en grunn til å blåse opp gymballen min;)

og akkurat som du sier; man er jo hjemme, lett å improvisere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...