Gå til innhold

Hvordan få baby (snart 8 mnd) til å like mme????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at han beg. å få fast føde blir det litt mindre amming, og da blir det også mindre melk.

Vi har slitt endel med å få i han væske, men har nå funnet en tutekopp som vi har tatt ut ventilen på, så nå går det sånn ca greit å få i han vann.

Vann synes han er kjempegodt, men han bør jo få litt mme også? Når jeg bare ammer morgen og kveld. Bør han ikke?

MEN han liker det jo ikke.... har prøvd Nan2, Hipp2 og nå sist Hipp1 (fordi jeg leste et sted at den var mest lik mm). Har prøvd å ha malt i, men synes ikke det hjalp noe særlig. Har også prøvd å ha litt solbærsaft oppi uten at det hjalp.

Hva gjør jeg da????

Til førstemann brukte vi Småfolk mme.... finnes ikke det mer????

Hvis noen har noen tips eller innspill, blir jeg veldig glad!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tiden til hjelp! Her brukte vi over en måned på å venne han til smaken på mme. Nå går det veldig fint men det så mørkt ut lenge. Bare fortsett å tilby flere ganger for dagen.

Skrevet

Signerer 2010mammaen og mai-lykkeliten over her; ta tiden til hjelp! Vesla mi brukte også laang tid på å venne seg til mme. Vi brukte faktisk malt-trikset i starten, men vet ikke om det var dette som gjorde at det omsider løsna (tror egentlig ikke det). Men kanskje de blir mer kresne jo eldre de blir? Jeg amma veldig lite fra hun var 5-7 mnd (hun hadde ganske mye puppevegring). Men det var ikke før hun kutta ut puppen helt, at hun godtok mme. Men når det er sagt synes jeg ikke du skal slutte å amme! Jeg synes heller ikke at to amme-måltid til dagen høres for lite ut, det er helt normalt i den alderen tror jeg:) Og tror det holder om han får grøt i tillegg, så jeg ville ikke ha stressa sånn med å gi mme tror jeg.. Jenta mi får nå 3 flasker mme til dagen, på tilsammen mellom 300-400 ml. Tror aldri jeg hadde klart å få i henne mer! Hun drikker litt vann utenom, men ikke mye... Men hun er i fin form og har våte bleier, og som alle andre sier (til meg ihvertfall, bekymra som jeg har vært); de drikker når de er tørste:) Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, vi får vel fortsette å være tålmodige....

Mener jeg leste et sted at de skal ha enten mm eller mme til hvert måltid intill de blir 1 år.... men det stemmer kanskje ikke.

Han får to grøtmåltider i tillegg til litt brødskive og middag. + at jeg ammer morgen og kveld. Han drikker vann til måltidene, men jeg skulle gjerne hatt i han litt mme f.eks til brødskive måltidet....

Skrevet

Hva med å pumpe deg litt da? Å gi dette på tutekopp/flaske... Eller har du for lite melk? Uansett vil sannsynligvis produksjonen å opp etterhvert dersom du begynner å pumpe en gang eller to ila. dagen... Nekter han foressten pupp midt på dagen?

Når det gjelder melkemengde i denne alderen, så har jeg hørt så mye rart.. Men en ting er sikkert, å det er at vi ikke er alene om å ikke få i dem så mye melk lenger:) Jeg er sjeleglad for de ml jenta mi drikker;) selv om det sikkert vil defineres som for lite av enkelte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...