NiT&miniputt Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Min ble født 3 uker før termin. Vi ønsker ikke barnehageplass før desember neste år, og hadde tenkt oss ut løsning med ferieuttak den siste tiden neste år. Men, så kom han tidligere enn terminen og det vi har planlagt fallet det da i grus? 3 uker er jo beregnet før fødsel, endrer NAV permisjonstiden siden han er født tidligere enn det vi har søkt for? Slik at de tre ukene faller vekk, og vi får tre uker mindre neste år? Håper ikke de gjør det! De tre ukene har vi ikke får barnehageplass! Alle sier at det er store sjansar for at vi ikke får.. Da sliter vi! Hva gjør man i slike situasjoner da?! Kontantstøtte betaler ikke regningene..
Lykkenerstor Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Ja, jeg mener at de 3 ukene faller vekk siden de er forbeholdt tiden før fødsel. Selv fødte jeg 11 dager over termin, og jeg fikk ikke 11 dager ekstra permisjon av den grunn. Vet du at du får bhgplass i desember da? Min jente er født i november 09, og vi har ikke sjans til å få bhgplass i august i år.
Lykkenerstor Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg menste at vi ikke har sjans til å få bhgplass FØR i august i år
NiT&miniputt Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2011 Nei, vet forsåvidt ikke det.. Fikk panikken når jeg fikk vite at søknadsfristen for barnehage går snart ut, og planene vi hadde lagt etter vi fikk innvilget permisjon med dato fra NAV faller sammen om tiden blir kortet ned. Men, det blir jo uansett krise uten barnehageplass... Hvordan gjør dere det da?! En får jo ikke mere penger om en ufrivillig blir uten barnehage..
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Når man føder for tidlig så faller samme antall dager man føder for tidlig bort. Selv mistet jeg 9 dager fordi hun ble født 9 dager før termin.
Rafaella Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Her jeg bor er det sjelden man får plass midt i barnehageåret.... Dvs før august. Regner med det er vanlig de fleste plasser. Men det går jo an å prøve. Alternativet er vel dagmamma?
Rafaella Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Og ja, permisjonen starter den dagen barnet blir født. Så de dagene du hadde igjen av de tre ukene før fødsel faller bort.
Lykkenerstor Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 Nå har pappaen sin permisjon, og jeg jobber fullt, men når han er ferdig med sin perm skal jeg være hjemme fram til august. Mannen er ukependler og er bare hjemme annenhver helg. Jeg skal jobbe de helgene han er hjemme. Vi søkte før fristen i mars i fjor, men hadde null sjans til å få barnehageplass i fjor høst. Jeg hadde veldig lite lyst til å bruke dagmamma, så da ble det sånn. Man blir ikke akkurat rik av kontantstøtte og barnetrygd, men tror det skal gå bra for noen måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå