Gå til innhold

Urinveisinfeksjon uten å merke det? Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jordmor i dag og det slo ut at jeg hadde uvi på urinprøven, har ikke merket noe til det selv...noen som har opplevd dette?

Skal levere prøve til dyrking i morgen for og være sikker. Har hørt at fødselen kan starte tidligere hvis man har uvi...?

Har 19 dager igjen til termin.

Tutta hadde flyttet seg langt ned i bekkenet, til og med jordmor var overrasket over hvor langt ned hun lå så håper hun har tenkt å komme snart, Jordmor tippet at hun var ca 3500g nå så gjorde ingenting om hun kom:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvisdt jeg har forstått er det ikke uvanlig å ha Uvi uten tydelige symptomer når man er gravid.

Hadde det selv i forrige graviditet. Ikke så kraftig, men nok til at legen mente det burde behandles. Jeg merket det på at jeg gikk hyppigere på do, som jo ikke er så uvanlig i perioder når man er gravid, men jeg var bare 18 uker... Og så hadde jeg murringer nederst i magen, og det var kombinasjonen av det som gjorde at jeg mistenkte at jeg kanskje kunne ha Uvi.

Skrevet

Jeg trodde bare at det var snuppa som sparka i urinblæra, men må ha vært en kombinasjon. Fikk tabletter med en gang. Dagen etter jeg var hos legen og fått påvist uvi, hadde jeg kjempesvie i urinblæra hver gang snuppa sparket borti, så det var vel ingen tvil om at det var noe der.

Skrevet

Hadde UVI hele 2.tri og det var også helt uten symptomer. ble like overrasket hver gang jeg leverte urinprøve og det var fullt utslag på stix`en. Fikk beskjed at noen bare er plaget med dette i svangerskapet siden musklaturen i underlivet ofte blir svekket..

og etter 4-5 runder med antibiotika forsvant UVI`en, og har ikke kommet tilbake.. (er i uke 36)

Og vist du har bare 19 dager igjen, så er du jo fødeklar, så du trenger ikke bekymre deg i det hele tatt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...