2 prinser:) Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Gutten min hadde litt kolikk når han var fødd,men med manuellterapeut og akupunktur kom det seg betraktelig! Han har hatt en lang og god periode nå der han har lagt seg til å sove veldi fint på kvelden! Men nå bryter det løst igjen....minimalt med søvn på natten og hyling når vi skal legge han. Han får grøt og ei flaske mme på kvelden og klar for senga rundt 19-19.30,legger han i senga og sitter ved sia av og synger.Men etter en liten stund begynner han å hyl skrike og hyler gjerne en hel time før han må gi slipp og sovne.Hele tiden sitter vi der med han så han ikke skal føle seg utrygg! Han sovner til slutt og sover noen timer før han våkner og holder det gående mange timer utover natta,med sutring og hyling! Nå veit jeg snart ikke mine arme råd..er så trøtt og sliten! Han har fått to tenner tre tenner oppe og to nede,kan de reagere så kraftig på tenner? Noen andre som har/hatt det på samme vis?? Please gi meg noen tips? Føler meg som verdens verste mor fordi jeg ikke forstår hva som er gale! Kan han bare vere fornermet fordi vi ikke tar han opp?? Håper noen kan svare meg!! )
Mamma's Magic Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Jeg la akkurat inn et innlegg om noe av det samme, og ser at dere også lar gutten ligge i senga og skrike, med dere tilstede. Men rart at han våkner igjen. Det kan jo være tennene, men i og med at han har hatt kolikk, ville jeg kanskje sjekket med manuellterapeuten igjen? Vi måtte ta turen innom kiropraktoren en siste gang etter at kolikkvesla får ble verre igjen for en måneds tid siden, men hun fant ikke noe. Hvor lenge har dette holdt på? Hvis det har vart over en uke, ville jeg undersøkt det, hvis ikke, kan det være at han bare sier fra at det ikke passer han å legge seg. Det er det som er så fryktelig vanskelig, man vet jo ikke, og de små kan ikke si hva som feiler dem.Det kan jo være tenner også, selvsagt. Jeg føler med deg, vet hvordan det er, ufattelig slitsomt, og man blir bare så lei seg og utkjørt. Håper det ordner seg for dere og lillemann!
2 prinser:) Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2011 Tuuuusen takk:)) egentlig utrolig deilig å høre flere som er i samme situasjon. De har ikke vert hver kveld han har skreket heller,noen ganger har han sovnet fint uten å hyle.Men han våkner forsatt opp om natten og holder det gjerne gående da. Når han ligger å hyler i senga så etter ca 10 min tar jeg han opp (er inne på soverommet),bysser og koser litt og ser om han trenger å rape mer. Gir han en god klem og legger han igjen og setter meg ned for å sunge eller bare stryke handa. Går aldri før han sover! Men den følelsen man sitter med etterpå babyen han ligget og hylt så lenge er fæl,men tror jeg gjør meg sjøl en bjørne tjeneste med å ikke ta han opp mer. Dette har vel holdt på i nesten en uke nå. Tenkte jeg skulle kontakte manuellterapeuten igjen og høre om vi fikk komme til,så får vi event utelukke at det ikke er noe der. Hvorgammel er jenta di? Har hun holdt på lenge?
bitthen Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Ja, å få tenner kan være vondt nok det. Siden han har hatt kolikk: Hvilken grøt får han, hvordan er avføringen? Kan han fremdeles ha tander mage? Gir du samme type grøt ellers på dagen som til kvelds? Har du prøvd pupp/mme når han våkner om natta - kan han være sulten? Om min våkner på natta og gråter så får han litt melk. Da legger han seg til igjen.
2 prinser:) Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2011 Han får frukt grøt med litt sviske attåt. Passer alltid på avføringen hans og han får til ei god bleie etter grøt,så er det gjerne eit bad og litt kos før vi går på rommet og gir flaske og legger i senga! Når han våkner om natten får han alltid tilbud om mat og drikker som regel litt flaske eller pupp (kommer an på hvem som tar han). Som regel så roer han seg med det,men der er somme netter som han holder det gående hele natten!!
Karma! Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Hvis du legger han 7-halv 8 og tar en time før han sovner, hadde jeg lagt han en time tidligere så han sovner til den tiden så ikke han blir så sein. Hvordan sover han på dagen? Er han overtrett ved leggetid? Hvis de er overtrette tar det lengre tid å sovne og gir urolig søvn.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Jenta vår kunne reagere så kraftig ja når hun fikk tenner. En periode rett etter at hun var fylt året hylte hun en time i strekk hver natt. Vi forsto ingenting. Det varte i minst 14. dager, og stort sett til samme tidspunkt hver natt. Vi ante ikke om det var tenner eller noe annet. Vi fant tilslutt ut at dette begynte da vi gikk over fra NAN2 til NAN3. Hadde aldri trodd at det skulle ha en sånn voldsom betydning, det var helt tilfeldig at vi oppdaget det. Vi hadde en boks med NAN2 stående hos besteforeldrene som vi skulle bruke opp, og fra da av fikk vi nattesøvnen tilbake. Kan det være noe mat dere har gitt i det siste? Frukt, bær, noe annet? Endret merke eller type grøt? Vet også at venninna mi hadde en sånn periode med gutten sin da han var rundt 8 mnd. De fant tilslutt ut at det var ørebetennelse da det plutselig rant væske ut av ørene. Har også hørt at smerter ved ørebetennelse blir verre når barnet blir lagt ned. Du er nok ingen dårlig mor, men det er fælt å ikke vite hva man skal gjøre. Man vil jo bare at de små skal ha det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå