Gå til innhold

Guttenavn igjen!!:(

Anbefalte innlegg

Vi hadde bestemt oss for guttenavn, så ser jeg selvfølgelig at en nyfødt gutt i samme bygda som oss skal hete det vi hadde bestemt..

Vi bor et lite sted og navnet vi hadde valgt var ikke av de vanligste, så sjangsen for at det plutselig skulle dukke opp en unge med akkurat samme navnet var ikke veldig stor. Dessuten vil ikke jeg at vårt barn skal være en av flere i klassen med samme navn..

Navnet vi hadde valgt var (er ifølge mannen) EMRIK.

Vær så snille å hjelp oss med et navn i lik sjanger og ikke veldig poppis.. Kun 4 uker til termin så begynner å få litt panikk nå:s

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142863012-guttenavn-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emrik er et motenavn som blaffer opp, ja - jeg er også enig i at det ikke er noe fint.

Erik eller Eirik er flotte navn som varer hele livet.

Hvis dere ønsker et annet motenavn som er veldig i vinden da - da kan dere jo velge Lukas eller Matheo.

Hvis dere derimot ønsker et navn som ikke mange i klassen deler burde dere går for Kai, Atle, Frode, Trond, Bjørn, Sven, Nils, Jostein, Geir, Torkil, Per, Dag, Stig, F.eks.

Annonse

Takk for innslag selv om eirik og erik er uaktuelle.

Er ikke veldig glad i "standard" navn som jeg kaller det. Navna vipsenmamma kom med er helt greie navn, men kjenner eller vet om minst en som heter det og de er gjerne 30-40 +++..

Kom gjerne med flere forslag alà Emrik.

Aner ikke om du føler disse er innenfor samme gate, men det er veldt et forsøk! Skjønner desperasjonen din. Blir slik på små steder.. Dumt at flere heter det samme når man kjenner "alle".

Hva med

Heine

Ulrik

Albrekt

Brand

Gullbrand

Konrad

Alrik

Fredrik

Patrik

Olai

Torjus

Edvard

Erland

Eljar

Mattis

Karsten

Sølve

Martinus

Vilgot

Torarin

Tallak

Amund

Sturla

Olav

Solan

Hellek

Elliot

Lyder

Syver

Mikkel

Vetle

Noen du likte?

Guttenavn er vanskelig. skjønner hva du mener med at du ikke ønsker et standard navn. Selv om Bjørn og Trond ikke brukes så mye nå på babyer, så er det jo utrolig mange som heter det. Da har man ofte en rekke assosiasjoner som ikke gjør navnet noe bedre..

mine forslag:

Ask

Abel

Oleander

Frikk

Adriel

Jeppe

Cornelis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...