Gå til innhold

Bachleor i økonomi/administrasjon. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hva slags jobb har du? Og hva slags lønn har du?

Lurer veldig på å ta dette studiet til høsten, men hvor tungt er det egentlig? Har barn, og kunne tenke meg å jobbe litt ved siden og. Tror du det går? Hvordan er det å få seg jobb etterpå? Tenkte å velge administrasjon og ledelse i 3. året.

Blir veldig glad for svar! Er litt frustrert over hva jeg skal velge av studier, om dagen :o/

Fortsetter under...

Hvor har du tenkt å studere? Jeg tar endel fag sammen med de som går første året bachelor øk-ad i år. Jeg studerer bare deltid, men jeg synes det virker som om de har nok å gjøre de som går der. Hvis du ikke er helt up to date på excel og matte, blir det endel å sette seg inn i ihvertfall det første og andre semesteret.

Ville ikke ha jobbet mer enn en dag i uka siden du har barn.

Jobb er vel ikke vanskelig å få etterpå, spørs litt hvor du bor.

Skjønner deg ang. at det er vanskelig å velge. Jeg valgte å studere deltid og jobbe 60 % ved siden av. Det får heller ta litt tid å bli ferdig, jeg vil ikke brenne meg ut med studiene, for nå har jeg bare så lyst til å komme meg gjennom :-)

Nei, ikke spesielt vanskelig - noen fag kan kreve litt mer, for meg var matematikk og statistikk ingen favoritter.

Du kan vel egentlig jobbe de fleste steder med den utdanningen, jeg jobber med prosjektledelse i et mellomstort firma. Min årslønn er ca 600.000.

Annonse

Takk for svar!

Jeg tenkte på høgskolen i vestfold. (hive). Bor like i nærheten, så da er det et naturlig valg for meg. Er ikke up to date på matte og excel, så jeg er klar for fight på det området. :oP MEN hvor får man studert deltid? Prøvde å søke det opp... det hadde jo vært det mest gunstige, økonomisk sett, for meg og familien.

HI

Jeg gikk administrasjon og ledelse (årsstudium) ved hive. Mange av de jeg gikk med tok dette som siste år i den bacheloren du tenker på. Har inntrykk av at de fleste av disse fikk seg jobb greit etterpå.

Det er hvertfall konkrete og nyttige fag man kan få seg jobb med. :)

Jeg har jobbet meg oppover ja, jeg tok utdanningen på deltid mens jeg har jobbet hele tiden (på BI). Men utdanningen har gitt meg mer tyngde. Lønnsnivået er en følge av at jeg er blitt headhuntet to ganger de siste tre årene, slikt kan man presse lønn av ;o)

Jeg studerer deltid ved Høgskolen i Hedmark. Men ikke bachelor i øk-ad, da. Tar en såkalt emnegruppe i økonomi på 30 studiepoeng. Alle fagene jeg har, er obligatoriske på øk-ad, men jeg trenger ikke alle siden jeg bare skal oppfylle breddekrav ift en fri bachelor i organisasjon og ledelse.

Men økonomi er viktig uansett yrke, så du tar sikkert et lurt valg dersom du finner ut at du skal gjøre dette :-)

Hvis du ikke har tenkt å ta opp studielån, kan du studere deltid så mye du vil, da. Bare du har en plass ved høgskolen, står du fritt til å ta så få poeng og fag du vil i semesteret! Ta kontakt med en studieveileder der du vil studere, så får du hjelp til det praktiske.

Jeg holder på med andre året nå, og syns til tider det er veldig krevende da jeg har barn, deltidsjobb og to timers reisevei (pendler). Du vil nok klare det fint, men dette er ikke et studie man kan "surfe" seg igjennom. Man bør ha en god porsjon selvdisiplin og passe på at man ikke blir hengende etter. Å prøve å ta igjen det tapte rett før eksamen funker dårlig. Mange av fagene er halvtårsfag, så vi har vel hatt 4 eksamener hvert halvår (før jul, og før sommeren).

Jeg var ferdig utdannet juni 2010, har ikke fått noen relevant jobb enda da, siden jeg ikke har skaffet meg noe erfaring enda.

Jeg syns det var et ganske tungt studium, jeg studerte på fulltid, og hadde ikke klart å jobbe vedsiden av.. Vi hadde stort sett forelesninger 4 dager i uka, og var enkelte lange dager.. Fikk jo ny timeplan hvert semester, men var et semester der vi hadde forelesning fra 09-19 en dag i uka, pluss undervisning 3 dager til, ikke så lange dager da men..

Jeg har opplevd det som vanskelig å få jobb, men jeg bor på et lite sted, og har ikke noe erfaring, prøver å skaffe meg det, må jo begynne et sted, men alle krever erfaring, jeg har søkt på mange jobber... I byer er det nok lettere å få jobb.. Jeg har et snitt på C, så har ikke så veldig bra karakterer heller da...

Bare spør om du lurer på noe mer :)

Annonse

Huff... skjønner det blir krevende når en må pendle så langt! Du er jammen flink! :o) Jeg er alltid veldig nøye på å følge forelesninger, og har panikk for å henge etter, så får satse på at jeg får det til da.

Lykke til videre! :o)

Får tenke bittelitt til jeg... :o)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...