SaraLilla<3 jan11*Fødeklar* Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Jeg er 2 dager på overtid i dag, og merker jeg begynner å bli litt redd for hvordan baby har det. Man hører jo så mange skrekkhistorier om morkakesvikt osv.... Jeg er 2,gangs og forrige mann kom på termindagen. Hadde virkelig ikke regnet med å gå over, da jeg har vært lagt inn to ganger pga premature-.rier, fått bricanyl tom... og har de siste 4 ukene hatt VONDE rier/kynnere som har vært regelmessige i flere timer for så å stoppe helt igjen. I tillegg har slimproppen godt for flere uker siden... Er så frustrerende å være sikker på at ting er i gang også bare stopper det igjen. Arg! Er det flere som er på overtid som bekymrer seg? burde jeg bekymre meg? Huff....
Trollmor til 2 Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Hei =) Jeg er 5 dager på overtid i dag, men jeg bekymrer meg ikke. Og det tror jeg ikke du har grunn til heller =) Så lenge vi kjenner at babyene våres beveger seg, uten at det er store endringer i bevegelsene, så har han/hun det nok veldig bra. Selv om vi har gått gravide lenge nå, så er det jo slik at et normalt svangerskap var i 40 +/- 2 uker. Så for alt vi vet kan vi risikere å gå minst ei uke til. Jeg er så absolutt med på at det er fryktelig frustrerende å tro at det er noe på gang, for at det så bare skal stoppe igjen. Har sittet flere netter og kvelder med rieteller, vært på sykehuset ei natt til observasjon (pga mistanke om fostervannsavgang og mulig sv.forgiftning) og jeg er nå veldig klar for å møte min lille (snart ikke fullt så lille) mageboer =) Men altså... Du har neppe noe å bekymre deg over. Prøv å tenke som så at "det vil gå bra, det vil seg som oftest det". Det sier mammaen min =)
Jenta med gullklump i magen Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 Jeg er også 5 dager på overtid. Tenker mye på om baby har det bra. Men det tror jeg at h*n har. Men selfølgelig det er ikke lett å slapppe av alltid. Har hatt mye maserier jeg også. Vert inne på sykehuset 2 ganger allerede. Hadde 3 cm åpning sisst, men var ikke helt moden. Skal til jordmor i dag, så håper det er noe framgang..for no er jeg lei av å gå rundt her å undre.
vier5 Skrevet 3. februar 2011 #4 Skrevet 3. februar 2011 Jeg er 2 dager forbi termindato. Litt frustrert da jeg fikk 1 og 10 dager før med jentene... Men har vel egentlig vært forberedt på at ingen svangerskap er like. Foreløpig ingen tegn på baby ankomst, tross 6 timer med modningsakupunktur, sex, tur etc. Så lenge jeg ser magen "forflytte" seg er jeg ikke bekymret for baby. Kjenner regelmessig med liv. Er vel egentlig mer bekymret for hodeomkretsen som tross alt skal presses ut... Hos meg har SP vært en indikator på at fødselen nærmer seg, men alt er jo så individuelt. Lytt til kroppen din og snakk med jordmor/ lege dersom du er bekymret. Håper vi føder snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå