Scarlette Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Klumpen min på 3 mnd er 7 kg, og han har jo da en god dobbelhake, og gode valker. Problemet er at han er sår inni valkene. blant annet under halsen. Og blir jo kjempe sint når jeg prøver å vaske og tørke. Noe tips til hva jeg kan bruke? Sink salve? Olje?
kinaputten Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 hei, vask med vann og tørk godt og ha på potetmel, da blir det fint igjen på null komma niks Hvis du sliter med å komme til i hals valkene, så kan du bruke en sånn baby vattpinne og tørke inn mellom valkene, fungerte godt her da mini var mindre og ikke likte og bli tørket. Du kan også bruke hårføner (kjølig/middels varme). Fungerer veldig bra i bleieområdet.
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Babypudder/talkum er supert! Her brukes det masse, både mellom valker og på stumpen. Dryss på, bruk en finger til å smøre pudderet utover, og så blåser du så alt som ikke "sitter fast" forsvinner Bonusen er at det lukter himmelsk Fås på apoteket og noen babybutikker
Super-Mish Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Vi har en going på 6,2 kg og 60 cm, her vasker vi med Mesoft-kompresser med olje og vann, tørker med ny Mesoft-kompress og smører med enten Zink-salve eller Inotyol, alt ettersom hvor sårt det er. Funker for oss!
Scarlette Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2011 Tusen takk for tips. Sliter litt med å komme til ja, så har brukt de q-tipsene som er litt tjukke. Men han ligger jo ikke lenge nok til at det tørker, så jeg skal prøve potetmel, og kanskje etterhvert kjøpe litt pudder så han lukter godt. Ingen ting er som en godluktene baby
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Jeg vil anbefale deg weleda sin sink salve. Jeg brukte det i min baby sine såre valker.
cadence Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 La han ligge litt på magen og aktiviser han slik at hodet løftes opp. Da får huden litt frisk luft og får tørket. Tuppa mi har også valker "overalt", også halsen. Gulp samler seg der, det samme med annet "skitt". Det er det som forårsaker sårheten i mange tilfeller. En liten vask med mesoft tilsatt badeolje to ganger i døgnet, mageleie og aktivisering har forhindret rødhet/sårhet her. Samme med bleieområdet; helt topp med mageleie og få beina godt ut mot siden slik at selv lysken får luft. De få gangene det har vært antydning til rødhet i dette området har jeg enten smurt A-creme eller Bepanthen (som er myyyye "lettere" enn Zink og Inotyl!!) og latt trekke inn lengst mulig før ny bleie settes på. Er jo MYE bedre å forebygge enn å måtte behandle:)
cadence Skrevet 3. februar 2011 #8 Skrevet 3. februar 2011 ....Bare legger til at jeg syns talkum og potetmel raskt klumper seg i "kaker" hvis området ikke er TØRT. Blir jo raskt fuktig i valkene pga hudvarmen= økt slitasje i huden. Har ikke brukt pudder/mel i det hele tatt. Og for all del: BLAND ALDRI KREM/SALVE OG PUDDER I KOMBINASJON!!! Der blir kakedeig det:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå