Navychick Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Var på kontroll hos JM i dag. Fikk vite sist time i uke 38 at jeg fikk ny JM nå helt i innspurten. Spurte JM på frrige kontrll om hun kunne ta en status titt "der nede". Hun sa da at hun aldri sjekket før termin så jeg fikk høre med min nye JM neste kontroll.. Så i dag tidlig gledet jeg meg til å dette svangerskapet få en sjekk nå rundt termin så jeg på en måte fikk vite om jeg kunne regne med overtid eller kanskje begynne å håpe på termin. Har hatt slimete blod på papiret hver gang jeg har vært på do i dag og rosa utflod. Så jeg hadde jo et lite håp Så når jeg spør min nye JM sier hun at det gjør de ikke lengre... Det er kommet nye føringer fra legerådet (eller noe i den dur) om at det ikke skal gjøres, da det kan føre til maserier som ikke fører noen vei, fare for infeksjon, og at spesieelt 2 gangs fødene kunne gå å være moden med 3 cm åpning i godt og vel 4 uker.... Så jeg kan vel se langt etter alt som heter status kontroll og evt stripping.. ................SKUFFA...................... Så nå sitter jeg her "lykkelig" uvitende som sist. MØKK!! Og glemte helt å spørre om hvor lenge jeg kan "slappe av " i forhold til den rosa utfloden... eller om jeg på noe tidspunkt bør snakke med kvinneklinikken. Har ny time om 8 dager, men det er jo å gå litt lenge kanskje? Noen som vet?
flypapir Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 8 dager er ikke så lenge til med mindre det er noe spesielt. De starter jo ofte med overtidskontroller på sykehuset når man er 10-12 dager over termin. Men med den rosa utfloden så høres det vel ikke usannsynlig ut at du er på sykehuset noe før den tid.. Vet at man her inne ofte får høre om at alle får sjekket modning ol, men der jeg går er det ikke vanlig. Sist var jeg noen dager på overtid og måtte mase meg til en sjekk... Var da lukket og umoden, så det var en real nedtur. Fikk derimot både sjekk og tøying på sykehusets overtidskontroller, men det var altså enda flere dager etter termin Må også legge til at jeg heller ikke ble sjekket for modning da jeg gikk med nr.1 annet enn med ul en drøy uke på overtid. Hun kom 15 dager over.
FrøkenHøygravid! Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Hmm de oppererer tydeligvis veldig forskjellig fra sted til sted . jeg er 36 uker i dag og ble sjekka åpning på hos JM i går og hadde åpning og var moden . Jeg bare spørte for siden jeg hadde hatt sammetrekninger dagen før og lurte på om det kanskje var i den forbinnelsen sammentrekningene hadde vært på besøk, og hun undersøkte med glede :S
Født 19.04.11 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Har aldri opplevd at de sjekker åpning/modning, men har hørt at mange blir skuffet når de får høre at de har åpning + er moden og allikevel går i ukesvis uten at noe skjer. Mulig det gir for mange forhåpninger om at ting skal skje. Andre kan jo igjen være lukket og umodne den ene dagen, og gå rett i rier/fødsel neste dag. Det hadde med andre ord ikke gitt deg noe mer pekepinn på hvor lang tid du har igjen. Kjedelig å vente da, men smør deg med tålmodighet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå