Gå til innhold

Gjenoppta ammingen!?!?!? Søker råd, svar!! :)

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :)

Jeg er en mamma som har 2 flotte prinser. Den største er 4 1/2 og den minste er 3 mnd'er! Jeg hadde problemer med ammingen med nr 1, for lite melk, gikk over til erstatning, og til slutt ble det kun det.

Jeg var så på at denne gangen skulle jeg greie det. Etter måned med amming, pumping, MYE styr ble ikke minstemann fornøyd! Måtte også denne gangen gi erstatning så han skulle legge på seg. Etter hvert så har det bare blitt til at det kun er erstaning. Nå savner jeg så utrolig det og amme. Mitt spørsmål her i dag er om noen har prøvd å gjenoppta ammingen? Hvor lang tid tok det før det kom mer melk, hvor ofte pumpet dere osv? Jeg har ikke planer om å fullamme, bare som noen 'mellommåltid' om man kan kalle det!?

Jeg blir veldig glad for svar og råd :)

Fortsetter under...

Hei! Jeg begynte å pumpe meg igjen nå på mandag, etter en mnd ammestopp. Måtte slutte pga jeg mista den lille melka jeg hadde. Pumper meg annenhver time, i 20-30 min pr bryst. På natta prøver jeg på hver 3. time, men sliter med å høre vekkerklokka siden jeg ikke vil vekke mannen så kan jeg ikke ha lyden aå høyt. Men pumper når jeg våkner ila natta, så ca 2-3 ggr pr natt. Har ikke kommet mer enn noen dråper, av og til er det fuktig rundt puppen i pumpa, men stort sett er det tørt.

Lykke til, om du bestemmer deg for å prøve! Jeg synes også det var kjempetungt og leit å ikke klare å amme, så må bare prøve å få til. Satser også på å kunne amme litt, men regner med "hovednæringa" blir mme. Alt mer enn det blir bare en finfin bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...