Gå til innhold

Hva kan jeg gi minsten på 8 mnd som han kan spise med fingrene selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom brødskive.. Han har ennå ikke tenner og jeg er livredd for at noe skal feste seg i halsen, men kunne godt tenkt meg at han kunne begynne å øve på å spise selv med fingrene... Eller er det ikke noe stresse med ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir kjeks,polarbrød og riskaker for barn. Dette syns lillemann er kjempe stas å spise selv. Aldri hatt negativ erfaring med kladding i munn eller sette i halsen. Vi følger selvfølgelig med når han spiser:)

Skrevet

Selv om de setter det litt i vrangstrupen osv må de få lov til å øve med brødskive. Det er en teknikk de lærer seg etterhvert. Så lenge de sitter støtt i en stol og får små biter så går det fint. Kan jo fks bløte opp små brødbiter i mme eller mm :)

Skrevet

Er det spesielle riskaker for barn? Åssen kjeks? Et annet "problem", er at han ikke setter seg opp selv ennå, så blir fort litt ustødig når han sitter i tripp trapp stolen..

Skrevet

Jeg gir brødskiver altså. Det går helt fint.. Men han tar bare noen få biter selv i munn, så er han ikke så interessert lenger, og da må jeg hjelpe til...

Skrevet

Mos opp banen og legg det utover en ren plastkladd. Det er veldig populert her. Da sitter han lenge å leker og koser seg :)

Skrevet

hva med avokado? eller dampede brokkoli topper kanskje. Store ting som ikke forsvinner inn i munnen, som et eple?

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Tunfisk (sånn på boks) har vært veldig populært hos småbarna jeg kjenner :) Tomater i biter (kan evt fjerne skallet).

Myke fruktbiter uten skall (f.eks mango, banan, melon).

Skrevet

Ja egne riskaker for barn:-) Vi kjøpte på Meny:-)

Finnes sånn Hipp Babykjeks-den var ikke så populær i begynnelsen. Nå får han mariekjeks og noen få tom og jerry kjeks i ny å ne, men han er 10mnd da:-)

Skrevet

Angående fruktbiter. De må enten være så små at de ikke settes i halsen eller så store at han kan sutte på dem? Som dere skjønner har jeg angst for ting i halsen;)

Skrevet

Jeg har gitt banan (blir litt gris men går) fiskepudding skåret i staver (funket kjempebra) melon går også supert, agurk enten skåret i litt tykke skiver eller du gir enden og skreller av litt av "skallet" på et stykke som han tygger på og bruker resten som et håndtak, kavring (litt hard hvis han ikke har tenner), brødskorper selvsagt. Kommer jeg på noe annet skal jeg skrive den ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...