Gå til innhold

Noen tips..

Heklemamma

Anbefalte innlegg

Jeg venter nå nummer to, og har i det siste begynt å kjenne litt på at min lille datter faktisk skal bli storesøster. Det føles nesten som dårlig samvittighet. Jeg VET jo at det er fint med søsken. Jeg fikk selv søsken som 4 åring (samme alderforskjell her).

Er det noen av dere tre og firebarnsmammaer som har noen tips til hvordan man forbereden disse små på det nye som skal komme? Noe man kan si eller gjøre, for å gjøre overgangen mindre vanskelig?

Fortsetter under...

Jeg har 2 fra før og venter nr 3 :)

Vi prøver å snakke masse om babyen, synge for den sammen, lar de kjenne på magen og snakker masse om hva vi skal gjøre når den lille kommer til verden :) Og de gleder seg begge to :) Minsten av de 2 er ei jente og ho blir 4 år nå i mars, og vi sier at ho kan være med å mate litt, og skifte bleir av og til, og det synes hun er kjempe stas :)

Vi venter gutt, og eldstemann er en gutt på 6 år :) Og han gleder seg til å lære lillebror å spille fotball, hihi:)

Tror det er viktig å inkludere de små i baby tiden jeg :) Snakke mye om det og la de føle at de er en del av det :)

Går sikkert kjempe greit :)

Vi har også ei jente på 4 år, og snakker masse om når vesla kommer, og har nedtelling på hvor lenge det er igjen. Vi har hele tiden sagt at hun kommer før påske, men etter jul, og storesøster gleder seg. Sier at hun skal dele leker, og holde henne i hånden og ha henne på fanget når hunden trekker dem og lignende.

Vi forklarer også at mamma ( jeg ...) er sliten og sover mye, samt kaster opp og alt det andre fordi vesla gjør meg sånn, og at det går over så fort vesla har kommet ut.

I går forklarte hun de andre barna i barnehagen at mamma var så sliten fordi Isolde( babyens navn) hopper og spretter så fælt i magen, og vil ut, men det er for tidlig... =) Vet ikke hvordan vi kan gjøre henne mer forberedt på dette, og håper vi er på riktig vei =)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...