drømmen Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hvordan løser dere neglesituasjonen på deres små? De vokser jo så raskt og småen klorer seg i ansiktet. Jeg er ikke veldig keen på å gå løs med neglesaksa på de små fingrene... Fort gjort å klippe for mye, når lillegull er så urolig med hånda. Hva gjør dere??
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Ja de vokser alt for fort... Jeg prøver å underholde me leker mens jeg holder underarmen og klipper når jeg har kontrollen på fingrene.. Ikke lett og det tar tid.. men det er bedre enn at de klorer seg =) mitt gull er veldig glad i å sute på fingrene, så ikke noe kjekt å ha lange negler som klorer inni munnen da nei =) Har du prøvd når barnet sover?
kinaputten Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ble rett og slett nødt til å klippe ganske tidlig da minis negler ikke ville løsne litt sånn at jeg kunne rive de av. De ble jo så fryktelig lange og han klorte seg hele tiden. Ble tipset her inne om å bruke en poleringsfil på de skarpe kantene etter klipping. Enig i at de gror alt for fort. jeg klipper når han er på sitt roligste og blir fornøyd om jeg får gjort 3-4 negler om gangen
Baby Bliss Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Jeg gjør det mens han ammer... da ligger han så rolig og koser seg og bryr seg lite om jeg diller litt med hendene hans! Jeg bruker ammepute og da er det lettere for meg å bruke begge hendene.
Evigheten Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Vi har en liten saks som fulgte med et slags reisesett, med børste, termometer, nesesuger og diverse. Det er tommee tippee, ligner på en kameraveske, tror den er kjøpt på apoteket! Den saksa er kjempefin, umulig å klippe for langt ned for eksempel Og hvis man klipper når baby sover, er det ganske idiotsikkert (og det er jeg nesten avhengig av at det er!)
drømmen Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2011 Tusen takk for tilbakemeldinger! Har prøvd å klippe når jeg ammer, men han drar bare til seg hånda da også.. Og når han sover kan jeg ikke røre han, før han våkner å begynner å gråte.. Huff! Men den saksa som ble nevnt her, skal jeg jammen meg prøve. Prøvde meg på å klippe med neglesaks her om dagen, og holdt på å klippe han i fingeren fordi han var så urolig. Grøss og gru!!!!
Puppemamma Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 -jeg bruker glassneglfil og filer når han sover eller er veldig rolig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå