Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hva regner du med å få i mnd? Hvor mange mnd har du valgt- 80% eller 100%? Hvor mange barn har du?
SolRikke Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 har valgt 100% utbetaling av lønn i 46 uker, man får jo "forlenget" permisjonen med ferie. Så sett opp 5 uker ferie i år (du er ikke pliktig, men du har rett på det, ellers så mister du ferien din i år) og 5 uker ferie neste sommer når permisjonen din er ferdig Så kan pappa ta permisjon i ukene du har ferie, og han tar ferie når du har permisjon, slik at dere får vært sammen. Det har vi tenkt å gjøre ihvertfall. Da slipper man å ta ulønnet permisjon fra jobben, som igjen gjør at hvis du blir syk i den perioden, så mister du ikke sykepengene dine. Sånn har jeg forstått det ihvertfall Har ingen barn fra før av, så jeg regner med at dette går bra
SuperMaria Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Ca 26-27000 brutto pr mnd. 100% lønn i 46 uker + ferieuker (ulønnet) inni der. Har 2 barn fra før, så dette blir mitt tredje.
VilleVapp Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 * ca 35-40 000 brutto (bedriften dekker mellomlegget mellom 6g og min lønn minus div bonusgoder) * Valgt 100% løsning * 1 barn fra før (1,5 år)
pusugle Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Er det meningen at foreldrepengene skal utgjøre ca like mye som man har i lønn til vanlig, eller er det ment å være noe mindre? Jeg synes beregningene er helt håpløse, så det blir nok mer eller mindre overraskelse hva jeg får... (Og man kan jo ikke planlegge heller, i og med at man ikke får vite svaret før like før.). Jeg har prøvd beregningskalkulatoren, og da ser det ut til at jeg får noe mindre enn jeg har i vanlig månedslønn hvis jeg bare legger inn min faste inntekt. (Men jeg har en ekstrajobb i tillegg, og den er det er helt umulig å skjønne hvordan slår ut, men jeg regner med det blir noe ekstra penger der...) Jeg tar 100% lønn, for da får man mest, men har tenkt å ha permisjon uten lønn noen måneder ekstra... Dette er første barn.
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2011 Oi, dere er heldige! Siden det ikke finnes arbeid i det jeg er utdannet i og heller ingen 100 stilling her som er mulig å få, har virkelig prøvd! Har jeg endt opp med å jobbe i en 70% og prøvd å fått deltidsjobb uten hell heller.. Men om jeg skal bruke den kalkulatoren fra nav på de tre siste årene, får jeg utbetalt mindre enn halvparten av det jeg får på min nåværende jobb i mnd! Det kan vel ikke stemme? Var lærling to av de tre siste årene. Dette må de vel ta hensyn til? Takk for at dere deler med meg
Izabelle Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 Er det noen av dere som deler permisjon med far? I og med at jeg fra i dag ikke vet om jeg får svangerskaps penger for 100% jobb, så ser jeg ingen annen mulighet enn å gå ut i jobb etter et par mnd. Min samboer jobber fast 100%. Har et vikariat som går ut i mars, og er utrolig stresset.....
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2011 Jeg får ikke svangerskapspenger for en 100% jobb, men jobber du det i dag da? Jeg driver også å ser på andre jobbmuligheter, evt om kvelder. Er det lov?
Izabelle Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg har jobbet 100% siden juni 2010, men jobber i to vikariat hver på 50%. Det ene vikariatet går ut i mars, og ifølge Nav må jeg beholde det vikariatet til juni hvis jeg skal få 100% dekning. Det er problemet mitt..... Jeg kan ikke leve av 50% lønn, sånn er det bare. Og jeg er redd for at det kan bli vanskelig å hele tiden skal finne ekstravakter for å dekke opp for de 50% som jeg mister.... For å si det sånn så er ikke gravide de mest attraktive arbeidstakerne i helsesektoren
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2011 Nei det er ikke enkelt.. er så mye jeg lurer på også.. er mye man kan få trur jeg og man setter seg inn i krav og får info og slikt.. Meeen jeg skulle også hatt mere jobb, men som du sier er man ikke så attraktiv når man er gravid, desverre. =/
pusugle Skrevet 3. februar 2011 #11 Skrevet 3. februar 2011 Jeg tror du kan velge å starte permisjonen mer enn 3 uker før termin, og da holder det vel at du har jobben frem til du starter permisjonen. Er det 12 uker før du kan begynne, tro? Kanskje du klarer det akkurat før jobben tar slutt?
april2011mamma Skrevet 3. februar 2011 #12 Skrevet 3. februar 2011 ja det hjelper å holde på jobben til du går i permisjon! jeg har fast jobb men den kontrakten går ut i juli...jeg går i permisjon i mars så det vil si at jobben betaler frem til juli og så betaler nav fra da av.... tror jeg:) hehe men tar du tolv uker før mister du jo tilsvarende etter fødsel da , men det er jo bedre enn ingenting...... jeg har snakket mye med nav og det er stoooor forskjell på hvem man tilfeldigvis prater med... men et tips: når du ringer ditt nav kontor så be om å bli satt over til nav forvaltning: der er det ofte dyktige mennesker som sitter og som hjelper deg!! på nav kontorene rundt om sitter det maaaange mennsker som ikke kan jobben og lover og regler pluss at de er lite behjelpelige dessverre... tvi tvi..... jeg fikk hjelp til mine ting iht permisjon etter at jeg snakket med 6 forskjellige personer!!! heheh
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2011 Forfærdelig at det skal være så vanskelig å få veiledning og hjelp! =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå