mikkeline1814 Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hei, Jeg sluttet på Ceracette i oktober og har siden ikke fått tilbake min regelmessige 24-dagerssyklus. Jeg har hatt en n periode på 30 dager, en på 19 og så en på 24 dager. Nå er jeg på 26 dagen i min fjerde syklus. Regner selvfølgelig alltid dag 24 som IKM, men det er jo ikke akkurat for sikkert. Noen andre med like ustabil syklus? Hva gjør dere med testing? Tester dere for EL? det har jeg nemlig ikke begynt med... Når får man stabil syklus etter P-Pille slutt? Uff - jeg som var helt stabil tidligere...
ispinne Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Hei Mikkeline, Etter p-pilleslutt er det helt individuelt hvor lang tid det tar før hormonene stabiliserer seg. Jeg har lurt på det samme selv fordi jeg ønske å bli gravid og har gått på pillen (mercilon) i 5 år før jeg nettopp sluttet for knapt 1 mnd siden. På forskjellige diskusjonsforum er det noen som skriver at de blir gravide med en gang etter pilleslutt, mens andre venter måneder og kanskje år før det stabiliserer seg igjen. Vet at man kan ta tempen for å finne ut når man har eggløsning, da kroppen blir litt varmere under eggløsning.
mikkeline1814 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar! Vitex er en slags plante som skal regulere dette da kanskje? Jeg tenkte å vente til dag 30 og se om tr kommer, hvis ikke kan jeg kanskje teste... ?
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Kyskhetstre (vitec agnus-castus) er primært en kvinneurt som regulerer hormonbalansen. Den kan brukes ved alle typer menstruasjonsplager, som uteblitt menstruasjon, uregelmessig menstruasjon, for kort eller for lang menstruasjonssyklus, smertefull menstruasjon, premenstruelle spenninger med PMS-symptomer som migrene, betennelse i brystkjertlene, ømme bryst, hodepine eller migrene knyttet til menstruasjonssyklusen, akner (både hos kvinner og menn), hudproblemer, kramper, angst og uro. Videre ved klimakterieplager som hetetokter, depresjon etter fødsel, for liten brystmelkproduksjon, endometriose, eggstokkcyster, fibrocystisk brystsykdom, barnløshet (ufruktbarhet forårsaket av manglende eggløsning, progesteronmangel eller latent hyperprolactinemi), nevroser, impotens, ufrivillig sædavgang, prostatitt, godartet forstørrelse av prostatakjertelen, herpes, mageproblemer, livmorfibroider, skjedeproblemer og gjærsoppinfeksjoner. den fremmer regelmessig menstruasjonssyklus etter bruk av p-piller. er hentet og kan lese mer på disse linkene http://www.aromedica.no/hXGYCm2BHS5o.6.idium http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm
mikkeline1814 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2011 Det så absolutt ut som om dette var det jeg kunne trenge... Tusen takk! har du prøvd dette? Og blir det solgt i alminnelig helsekost?
vår første 19 mnd prøving Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Hei det har gått 8 måneder for meg siden jeg sluttet med p-piller og syklusene mine er enda ikke stabile. det kan ta lang tid desverre :/
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har bare brukt vitex i to uker. jeg bruker det på grunn av ustabil syklus. altid hatt det. og sliter med å bli gravid.. 4 dager etter at jeg hadde tattpillene fikk jeg mensen, er billigere å kjøpe fra danmark. jeg bestilte fra www.helsekosten.dk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå