ispinne Skrevet 2. februar 2011 #1 Del Skrevet 2. februar 2011 Er det noen her som har myom (muskelknute) i livmoren, og som prøver, er, eller har vært gravide? Jeg er i prøvefasen, men veldig bekymret for at myomet er med og hindrer at jeg kan bli gravid, da jeg har en veldig dårlig følelse. Jeg fikk påvist myomet for ca 2 år siden hos gynekolog, den er veldig stor (rundt 7x7cm), og sitter i livmorsveggen. Blir i tillegg VELDIG forvirret og frustrert av å lese på nettet, fordi leger ikke vet "nok" om myomer, og derfor er det mange som gir forskjellige råd. Fks. noen mener man bør fjerne myomet, mens andre mener man ikke bør...... Trenger veldig gjerne noen som har erfaring med myom selv, som kan dele erfaring med meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142861945-graviditet-og-myomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #2 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei Jeg blir kjempelett gravid og har en stor muskelknute i livmoren. Ca 10 cm i diameter... Min sitter også i livmorveggen på høyre side og de tror det sitter på utsiden av livmorveggen. Dette med myomer, om man fjerner dem eller ikke, tror jeg har veldig mye med plasseringen. Ligger den foran åpning? ligger den på innsiden av livmorveggen? og hvor mange en har...Sånne ting.. Jeg for min del ville aldri tatt noe operasjon før det ble nødvendig om du skjønner. Jeg blir som sagt veldig lett gravid til tross for muskelknuten. Eneste plagene jeg har hatt med den i mine graviditeter har vært magesmerter i 1. trimester og deler av 2. trimester... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142861945-graviditet-og-myomer/#findComment-142862079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2014 #3 Del Skrevet 22. mars 2014 ANBEFALING!! Fikk i des-13 påvist et konglomerat av myomer/muskelknute på/i livmoren.Hele "skiten "målte 12 x10 x18 cm. Var hos gynekologoverlege på lokal sykehus og også hos privatpraktiserende gynekolog .Sykehuslegen ville hysterektomere/operere ut livmoren via "bikinisnitt" så og si umiddelbart .Den privatpraktiserende gynekologen henviste meg til Ullevål, men mente jeg nok måtte hysterektomeres.Jeg er selv helsearbeider.Ingen primært ønske om å fjerne livmoren.Gjorde en del research.Endte med å reise til Danmark. Aleris Hamlet København,privat sykehus.Der jobber Olav Istre, fantastisk gynekolog! Spesialisert seg på kikehullsoperasjon. Jeg fikk fjernet mine 12 myomer ved hjelp av 4 små hull i magen.Lå 3 timer på operasjonsbordet.Reiste ut fra sykehuset neste dag. Fantastisk! Kan anbefales. Koster jo litt i.o.m privat, men verdt hver krone!! Anonymous poster hash: dce8e...d5b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142861945-graviditet-og-myomer/#findComment-146227748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimusa Skrevet 22. mars 2014 #4 Del Skrevet 22. mars 2014 Hei Jeg blir kjempelett gravid og har en stor muskelknute i livmoren. Ca 10 cm i diameter... Min sitter også i livmorveggen på høyre side og de tror det sitter på utsiden av livmorveggen. Dette med myomer, om man fjerner dem eller ikke, tror jeg har veldig mye med plasseringen. Ligger den foran åpning? ligger den på innsiden av livmorveggen? og hvor mange en har...Sånne ting.. Jeg for min del ville aldri tatt noe operasjon før det ble nødvendig om du skjønner. Jeg blir som sagt veldig lett gravid til tross for muskelknuten. Eneste plagene jeg har hatt med den i mine graviditeter har vært magesmerter i 1. trimester og deler av 2. trimester... Er det noen her som har myom (muskelknute) i livmoren, og som prøver, er, eller har vært gravide? Jeg er i prøvefasen, men veldig bekymret for at myomet er med og hindrer at jeg kan bli gravid, da jeg har en veldig dårlig følelse. Jeg fikk påvist myomet for ca 2 år siden hos gynekolog, den er veldig stor (rundt 7x7cm), og sitter i livmorsveggen. Blir i tillegg VELDIG forvirret og frustrert av å lese på nettet, fordi leger ikke vet "nok" om myomer, og derfor er det mange som gir forskjellige råd. Fks. noen mener man bør fjerne myomet, mens andre mener man ikke bør...... Trenger veldig gjerne noen som har erfaring med myom selv, som kan dele erfaring med meg! Først så forstår jeg godt din frustrasjon over at du får så forskjellige tilbakemeldinger /informasjon om myomer. Det heter ikke legekunst for ingenting. Gynekologer er preget av sitt fagmiljø, tradisjoner og sine egne kirurgiske ferdigheter. På generelt grunnlag så påvirker myomer graviditet, størrelse og plassering har MYE å si. Sitter myomet/myomene dypt i livmorveggen evt penetrerer inn i livmorhulen(gir da som oftest kraftige blødninger/evt blødningsforstyrrelser) så påvirker det med STOR sannsynlighet muligheten til å bli gravid /påvirker en evt en graviditet i negativ retning les større sjanse for abort bla.. Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du har barn fra før, om du har vært gravid og spontan abortert, så alltid vanskelig å komme med råd, men som jeg har postet her tidligere. Jeg kan virkelig anbefale Aleris Hamlet København. De er i ypperste klasse på området. Har jobbet på det beste gynekologiske sykehuset i USA Om du reiser dit for du i hvert fall en god anbefaling og vurdering. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142861945-graviditet-og-myomer/#findComment-146227821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå