Gå til innhold

Barn som har feber på natta og er friskepå dagen - flere som har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge mine barn har bae feber på natta når de e syke! Jeg tror jeg kan regne på en hånd de gangene de har hatt feber og vær slått ut dagtid de siste fire årene. Når de er syke så har de alltid bare feber på kvelden/ natta og kan være helt pigge på dagtid!

Jeg syns det er litt vanskelig, for på dagtid er de da utrolig rastløse og man vet "aldri" om de er friske eller ikke. I forhold til jobben er det kjempevanskelig å ikke kunne si dagen på forhånd om de er syke eller friske neste dag.

Er det flere som har "slike" barn?

Skrevet

JA! Og det er veldig vanskelig å forholde seg til....

Så fort barnet mitt våkner om morgenen, er h*n feberfri. Litt sløv og gretten utover dagen, men leker som vanlig. Det som er vanskelig her er å vite om man kan da h*n med ut, som du sier, eller dra på besøk, eller sende i bhg.

Man vet jo aldri når de er friske.

Sendte akkurat mannen min avgårde til legevakten nå, med barnet vårt for å få en sjekk. Dette er 4. dagen med nattfeber og han er litt hoven i halsen. Så får vi se hva doktoren sier :)

Barnet vårt har kun hatt feber en gang på dagtid,før som var 4. barnesyke (?) men ellers har han hatt noen småtokter på natten som du beskriver. Veldig rart...

Skrevet

Ja, det merkelig. Datteren hadde nærmere 40 grader i feber inatt, og imorges var hun helt pigg og kl 7.30 var hun klar for å starte dagen md å dra i bhg, dra på besøk, leke ute, gå tur etc. Deretter maste hun hele dagen om å leke med noen. Fortsatt er hun feberfri, men jeg er veldig sikker på at feberen kommer ikveld igjen. Hadde nesten vært bedre om de var hvertfall litt slappere på dagen også.......

Hi.

Skrevet

Ja, enig. For jeg tror det tar lengre tid når det holder på slik kun på natten og ikke på dagen. Hadde vært bedre å fått det ut på noen dager, istedenfor å ligge hver natt å slite med feber og ikke få sove....

Det sliter på både oss voksne og barna.

Min har også rundt 40 grader feber om natten for tiden. Lurer på hva det er. Fikk akkurat mld av mannen at h*n hadde sovnet på legevakten. Stakkars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...