Kosermeg Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Trenger hjelp til å finne den optimale barnevogna for meg. Den må ikke være for stor, barnet må kunne sitte begge veier. Vogna skal brukes fra nyfødt og ut så lenge den trenger det. Mao må ryggen kunne legges helt ned, og det må være fotstøtte som kan legges i helt flat slik at barnet kan sove godt. Det er et absolutt kriterium at vogn har lufthjul. Finnes en slik vogn? Takk for hjelpa!
Samimagen Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Min drømmevogn er kjøpt og heter Bugaboo ;O)
M-M-M-mamma Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Emmaljunga City Cross (med City Bag) e min favoritt
Kosermeg Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har sett på denne vogna men syne shjula er litt for små for mitt bruk. Jeg kommer til å gå endel på skogsbilveier og trenger litt kraftigere dekk.
Kosermeg Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2011 Er ikke denne veldig stor, noe al la Simo Kombi-vogna?
Snøfnugg75 Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Brio happy. Dette er min nr 3 og no trur eg at eg har den optimale
Kosermeg Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2011 Jeg får sjekke denne. Takk for tipset! Andre som har forslag?
<3 duracellkanin <3 Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 brio happy kombivogn har jeg har ikke brukt den ennå da men jeg er 100% sikker på at den er perfekt for meg forsåvidt akkurat en sånn vogn du beskriver
<3 duracellkanin <3 Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 brio happy kombivogn har jeg har ikke brukt den ennå da men jeg er 100% sikker på at den er perfekt for meg forsåvidt akkurat en sånn vogn du beskriver
Kosermeg Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 2. februar 2011 Noen med erfaring fra en trehjuling som passer inn i mine spesifikasjoner?
♥lykkelig♥ Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har kjøpt meg Brio happy også passer mine behov perfekt, også er den litt mindre og nett synes jeg. enkel og håndtere!
<3 Baby 11+12 Skrevet 2. februar 2011 #12 Skrevet 2. februar 2011 brio happy her også trehjulinger har jeg bare dårlige erfaringer med.. vertfall i terreng:/
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. februar 2011 #13 Skrevet 2. februar 2011 Høres ut som om Emmaljunga City Cross er vogna for deg! Jeg har den selv, og er strååålende fornøyd etter å ha brukt den til begge jentene mine! Den er kjempelett (veier bare 11 kg), men har likevel en stor og romslig bag, og de fire brede hjulene gjør den stødig og god. Den supre fjæringen gjør den til en DRØM å trille på all slags føre, og selvsagt er sportsdelen vendbar (et absolutt must for meg ihvertfall!) Kommer godt ut i flere tester, og anbefales på det varmeste; http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html =)
Samimagen Skrevet 2. februar 2011 #14 Skrevet 2. februar 2011 Det supre med Bugaboo er at den veier 9 kg. Du kan kjøpe ekstra store hjul, så ingen problem;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. februar 2011 #15 Skrevet 2. februar 2011 Men den vogna eier jo ikke fjæring for fem flate øre?! Synes den blir så stiv jeg da, men smaken er som baken osv..
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 2. februar 2011 #16 Skrevet 2. februar 2011 Vi har emmaljunga duo Edge med klassisk understell (tror hvertfall det var det den heter) og er stor fornøyd med den. Er litt tung å løfte nå mens jeg er gravid men ellers hadde vi alle de samme krav som deg og syns at denne har vært helt super!!! Har prøvd å trille andre sone vogner når vi er på besøk og er blitt sjeleglad for vår hver gang!!! Men det er jo litt smak og behag hva den enkelte syns er best. Tyngde er ikke noe problem for f.eks. Den blir omtrent ikke løftet og det er trillekomforten til meg og mini som er viktigst! Det at sittedelen kan snus er en fordel, samt at det er romslig bag til! Vi skal nå ha nestemann og regner med at vogna blir brukt flittig til begge, bare vi bytter om på bag og sittedel avhengig av hva den eldste vil! Godt kjøp, mye brukt og veldig glad vi valgte akkurat denne!!!
Opus11 Skrevet 2. februar 2011 #17 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har hatt TFK Twinner Twist, vel og merke tvillingvogna, fra de ble født til de sluttet med vogn. Ergo, en vogn hele perioden. Vært superfornøyd mht til vekt, størrelse og bruksområde by og land. Brukte den på skogsbilveier og i urbane strøk. Lett å legge sammen og tok liten plass i gammel Golf stasjonsvogn. Venter nå nr 3 og kommer ganske sikkert til å velge TFK Twinner Twist singelvogna, men med samme egenskaper:-) Forhulene/forhjulet kan stilles inn til fast eller svingbart. Dekket iallefall mine behov.
MillaCamilla Skrevet 2. februar 2011 #18 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville droppet kriteriet om at barnet må kunne sitte begge veier og så kjøpt TFK som er en trehjuling. Har den selv og kommer aldri til å bytte. -Lett å legge sammen -Lufthjul -Da sportsdelen er fravendt er den heller ikke lett å velte som så mange andre trehjulinger (tyngdepunktet er over bakhjulene). -Den tar ikke stor plass sammenlagt (plass til mye annet i bagasjerommet også). -Har stor hardbag til baby (87 cm, nesten like lang som simo sin, som visstnok har den største). -Kan legges helt flatt -Har fotbrett (som kan justeres etter 2 lengder). -Lang rygg i sportsdel. -Den har i tillegg skivebrems (med håndbrems på styret). -Ikke spesielt tung, ca 13 kg. Eneste minus: litt vanskelig å komme til kurven under når barnet ligger flatt i sovestilling.
MillaCamilla Skrevet 2. februar 2011 #19 Skrevet 2. februar 2011 Btw om du velger Emmaljunga city cross, vær klar over at hjulene der ikke er lufthjul men gummi. Tror imidlertid du kan velge sportsvogunderstellet og da blir hjulene med luft (men da blir også vogna tyngre). Vi vurderte city cross i forkant av TFK, men pga den gang lite bagasjerom, var TFK det rette for oss (og nå digger vi den). Lykke til:)
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 2. februar 2011 #20 Skrevet 2. februar 2011 Brio go er den perfekte vogn! Helt fantastisk fjæring, vendbare forhjul, men lette å justere til ikke vendbare. Veldig lett å ta av og på bag, Lett å svinge trenger ikke løfte hele vognen. Lett å bytte bag. Veldig lun. Gode hjul på all slags føre Justerbart "håndtak" Som gjør at det passer til bde lave og høye folk. LETT vogn! Rett og slett fantastisk! Og har kommet veldig bra ut i mange tester. Ble anbefalt denne på babyshop og barnehuset. Den ligner litt på Bugaboo, men hun i butikken sa Brio go er lunere, mer stabil og passer for flere høyder.. LYKKE TIL!
Snøfnugg75 Skrevet 2. februar 2011 #21 Skrevet 2. februar 2011 Eg vurderte brio go, men droppa den fordi eg trur dei små hjula blir knot i litt røft terreng.Enda difor på Brio Happy duo. Eg er også ein offroadtrillar, dvs trillar mykje på skogsveg og grus (i tillegg til byen der vi bur). Eg har dårleg erfaring med 3-hjuling. Kjøpte ei Urban Jungle OTH, nettopp fordi den skulle vere god på slikt underlag. Det var den ikkje. Den var meir ustabil, og kalesja er eit vindfang. Vogna er veldig lett, men utruleg lang, sjølv for vår stasjonsvogn, og skrapa opp bilen. Toåringen klarte også å velte vogna, både ved å klatre opp i sjølv og når ho vakna og sprella fordi ho ville ut (låg i sele). (Ingen stor unge heller...) Det med vendbar kjørestilling vert eg faktisk meir og meir glad i. Har også god erfaring med Teutonia Mistral Sport med offroadhjul. Eg hadde 05-modell og synest bagasjeplassen var litt liten, men den har blitt større på nyare modellar, har eg sett. Den kan du jo også vurdere, og tilfredsstiller krava dine
lnf Skrevet 2. februar 2011 #22 Skrevet 2. februar 2011 TFK Joggster Twist er en veldig god vogn. Stor, men blir liten når man slår den sammen. Svingbart hjul, men likevel kraftige dekk og stødig. Fungerer like bra på bytur som på grusveier.
Kosermeg Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #23 Skrevet 3. februar 2011 Er det noen som har andre gner å foreslå? Synes endel av de foreslåtte er litt vel store. Greit nok for trilling, men ikke med hensyn til plass i bilen. Skal nemlig ha med utstyr til to andre også. Det kommer hele tiden nye vogner og jeg har ikke klart å følge helt med. Kan tenke meg at det er endel førstegangsmødre som er mer oppdatert enn meg,.... slik jeg selv var for noen år tilbake Kanskje det er noen som har kjøpt noe på nettet/fra utlandet som vi ikek får se i butikken? Mange tips ønskes!
flypapir Skrevet 3. februar 2011 #24 Skrevet 3. februar 2011 Ingen andre forslag, men må jo legge til at TFK`en har veldig(!) romslig bag og sportsdel, samt at den blir svært liten når man slår den sammen. Dette er mye av grunnen til at vi har valgt denne vogna til nr.3 som ventes om ikke lenge... Det har også kommet en ny multi-x bag slik at den lille kan sitte vendt mot deg lenger. ...også har den jo et genialt søskenbrett; http://www.joggerboerse.de/shop/safedataframe.html?fsrc=http://www.joggerboerse.de/shop/pi56/pi52/pd481.html Vi bestilte vogna vår på bikeshop2000.de Der fikk vi sportsvogn, quickfix bag, regntrekk til begge, adapter til bilstol, koppeholder og søskenbrett for 6500kr (inkludert toll)! Kun sportsvognen selges brukt på finn for 5000kr, så synes selv det var et røverkjøp
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 3. februar 2011 #25 Skrevet 3. februar 2011 Signerer på at TFK er en super vogn! Ulempen er at sportsdelen ikke kan snus mot deg, men siden bagen er såpass stor, kan den brukes lenge og barnet kan evt settes opp i den. I tillegg har jo Multi X- bagen kommet som skal løse dette problemet, men hvor bra denne bagen er i praksis, vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå