minimera Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hei, nå er det 1,5 uke etter fødsel og jeg har tatt noen knipeøvelser for bekkenet. Tok litt i går, men kan ikke huske jeg tok kraftig i eller holdt på lenge.... Nå har jeg vondt i underlivet på en måte, vanskelig å forklare men vondt der jeg kniper. Det er som om det presser også...Nøys i stad og det var skikkelig vondt. Er dette vanlig, eller er det noe jeg burde gjøre? Hva er det? er jeg stiv etter trening eller er det noen annet? Har også fått ,mer blødning det siste døgnet, men vet ikke om det er noen sammenheng med smertene.... hilsen meg
LiMette og lillegutt Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 For det første: blødningen er helt sikkert normal. Jeg fikk beskjed om at 10-12 dager etter fødsel kommer det ofte litt mer blod. Morkaken etterlater seg et sår i livmoren, og når "skorpen" på dette løsner vil det blø litt mer. Akkurat det presset du snakker om kjenner jeg igjen. Hadde det sånn en stund etter fødsel, men det avtok gradvis. Det var veldig vondt med en gang! Nå, 11 uker etter fødsel er det bare såvidt jeg merker det av og til så det går nok helt bort hvert øyeblikk.
minimera Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2011 Hei og takk for svar godt å høre at det er normalt og ikke bekkenløsning feks. Gjorde du bekkenøvelser selv om du hadde vondt?
LiMette og lillegutt Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Jeg var flink med bekkenøvelser i svangerskapet, men drøyde en stund etter fødsel nettopp på grunn av disse smertene. Er i gang igjen nå, og det funker fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå