mariabee Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Har hørt at det kan hjelpe på sjelden avføring. Så lurte på å kjøpe på butikken. Mener det finnes i sånn glass fra Nestle?? Hun får mme, så tenkte å ha litt i melken.
Gjest Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Du kan fint bruke den fra nestle.. Den inneholder kun svisker og vann.. Kan også prøve sviskermosen og gi med teskje, men det er det ikke alle som klarer så tidlig.. Hvis du vil lage sviskersaft selv kan du koke svisker og bruke vannet fra det. Lurt å fryse ned i isbitposer siden det er ganske mye i et glass..
Mellirs ♂ '10 Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Hvor sjelden er avføringen da? Kan jo gå gaanske så lenge mellom hver gang. Tror jeg hadde prøvd ganske mye annet før jeg gav sviskesaft til en på 2,5 mnd. Massasje, termometer, osv... Nå er jeg langt ifra noen ekspert, men er det ikke bedre med malt i melken til så små babyer da?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 her fikk jeg streng beskjed fra helsestasjonen om ikke svisker før tidligst 4 mnd. Og at malt er bedre uansett om det har effekt.
Gjest Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Mme barn skal helst ha avføring annenhver dag... Sviskersaft innholder kun svisker og vann, mens malt inneholder både gluten og sukker.. Jeg fikk beskjed av to leger og helsesøster at svisker var helt greit å gi. De mente jeg skulle gi det allerede før hun var 1 mnd. Startet med det til vesla mi litt før hun var 2 mnd. I tillegg kan malt gi magesmerter. Det fikk jenta mi, og jeg har hørt om flere andre som også fikk det. Ved malt er det lett for at man må øke dosen etterhvert og til slutt gi ganske mye, mens man ikke trenger det med svisker.
Gjest Skrevet 3. februar 2011 #6 Skrevet 3. februar 2011 Og hva er vitsen med å gi malt hvis det ikke har noen effekt??
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. februar 2011 #7 Skrevet 3. februar 2011 ser hvordan setninga mi kunne misforstås ja De sa malt er best uansett, OM den har effekt.. liten kommafeil der ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå