Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Har nesten ingen søvn lenger på natten....bare vonder...en rygg som er så ufattelig sliten (konstant vondt) har jeg tenkt å kanskje få litt fortgang i modning slik at lille gutt vertfall forhåpenligvis kommer til termin. Er i dag 38 + 5 Hva er dine erfaringer med modnings akupunktur??
jente08+spire11<3 Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Hei Jeg hadde veldig god effekt av modnings akupunktur =) fikk bare tatt en "kur" da jentungen bestemte seg for og komme 6 dager senere =D Hadde en veldig fin fødsel og gikk forholdsvis fort til å være førstegangs (brukte 6-7t fra 3-4 cm åpning) Fødte i uke 36+3, så ble akkurat prematur, hadde ikke forventet at den modninga skulle funke så bra. hehe... Det jeg kjente når jeg hadde fått nålene, var at man kunne like gjerne kunne tatt av et vakum lokk og det sa liksom "plopp", og like etterpå var det noe som sklei ned i bekkenet mitt =) En helt utrolig følelse =D Skal gjøre det nå også, hvis jeg ikke får ungen før tiden denne gangen også da :-P (man vet jo aldri, men skal i allefall vente en uke lenger denne gangen enn sist. Er i uke 34 alt så venter i allefall 2 uker til før jeg tar no akupunktur) Ble litt rotete dette... hehe... ;-) Masse lykketil i allefall
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Her hadde jeg veldig god effekt!!! Hadde et kjempefint fødselsforløp og fra vannet gikk til snuppa var ute gikk det bare 8 timer (førstegangs) :-D
Millamor - 77 Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jordmor som jeg var til samtale hos på føden sa at modningsakupunktur ikke satt igang fødselen noe før, men at fødselen gikk lettere når den først startet. At åpningstiden gikk raskere og fødselen kunne bli lettere. Jeg ska iallefall prøve denne gang.
FruFrydmedtotette Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Sniker meg inn fra 2. tri,med førstemann så gikk jeg til modningsakupunktur. Rakk å være der 2 ganger (gikk en gang i uka) før lillemann kom 15 dager før termin. Han var en relativt stor gutt på 3960,så vet ikke om det var akupnkturen som gjorde susen,eller om han bare var klar. Uansett så var det deilig at han kom såpass mye før:) Hu akupunktøren sa siste gang jeg var der og maste om at jeg var lei og tung at hu skulle "kjøre på" med litt ordentlig saker,og 3 dager senere fødte jeg.
Navychick Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 Tok ikke med forrige og hadde en lang, tung fødsel sist.. (som min mor så var mentalt forberedt på at det kunne bli slik) Så denne gangen fant jeg ut at det skader ikke å gi det en sjangse:) Om det har noen virkning vil jo vise seg snart Termin om 3 drager Uansett har akupunkturen gjordt at jeg har mindre vondt i kroppen den dagen jeg får behandling og sover som en stein om natten. er ikke oppe på do en gang Så jeg tar det som en kjempe bonus! Å slappe av er ikke like lett nå på slutten.
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2011 Tusen takk for alle svar:) Jeg har nå bestillt time til modningsakupunktur på fredag:) Så får vi håpe at jeg får gode erfaringer med det;)
sisten Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Jeg kan fra min erfaring anbefale modningsakupentur:-) greie åpningsrier og korte fødsler:-)) lykke til.
én på 1 år, nr.2 på vei... Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Begynte med modningsakupunktur 3 uker før termin med forrige. Dagen etter 3 behandling gikk vannet kl. 06 om morgenen, mun uten noen rier. Dro til sykehuset hvor de overvåket snuppa og sjekket modningen. Ble satt igang kl. 11 og hun var ute 4 timer etterpå. Jeg er sterk i troen på at det var takket være modingsakupunktur at det gikk så raskt. Kommer nok til å gjøre det igjen. Hun kom også 4 dager før termin, passet meg igrunnen bra!!
blockarella Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er nok blant de 20% som de sier ikke opplever noen effekt - 8 ganger til modningsakupunktur, gikk 14 dager over termin, laaang åpningsfase og lang pressefase. Men hører jo om mange som har god effekt, lykke til! :-)
de tre bukkenebruse Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 jordmoren min setter ikke modningsakupunktur før man er på 38ukers kontollen...hvorfor er det noen som setter før de er 37 uker,syns det hørest litt merkelig ut jeg =P hehe fikk det forige gang da jeg var i uke 38 og da fødte jeg 4 dager før termin så vet ikke om den hjalp noe særlig... skal prøve det denne gangen også når jeg er 38uker=)
sisten Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Det stemmer faktisk som du sier mortil2 snart 3, det er ikke lov å utføre modningsakupentur på gravide før de er 37 uker på vei :-)
uhhuhher Skrevet 6. februar 2011 #14 Skrevet 6. februar 2011 Lov og lov, fru Blom - det er vel bare forskjellig praksis fra sted til sted og person til person? Jordmoren som hadde fødselsforberedende kurs på Riksen, sa fra uke 36. Jeg fikk time hos akupunktøren (privat praksis) 35+3. Hun jeg går til, er opprinnelig jordmor, og hun tilpasser selvfølgelig graden av stimulering i forhold til hvor langt man er på vei. Neste avtale er jeg 38+3, og da skal hun kjøre på litt kraftigere enn tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå