Gå til innhold

Trappe ned på amming - jente 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er glad i puppen, og har alltid fått når hun ville. Fram til nå har jeg synes det er greit, men må innrømme at jeg begynner å kjenne at det godt kunne vært litt sjeldnere.

Per i dag ser døgnet slik ut:

kl 0600 - amming

kl 0700 - brødskive og litt frukt

kl 0900 - amming

kl 1030 - amming

kl 1130 - brødskive / grøt hvis jeg får i henne

kl 1230 - amming

(kl 1500 - amming)

kl 1600 - middag

kl 1730 - amming

kl 1745 - brødskive/grøt

kl 1845 - amming

kl 0300 - amming (vi hadde jo kuttet denne, men hun fikk på natten igjen da hun hadde omgangssyke - i natt kjørte vi første avvenningsrunde og det gikk greit).

Synes det blir litt voldsomt dette - og hun er så lite konsentrert ved puppen, at det ikke blir så mye om gangen.. (følgelig blir det ofte og lite). Jeg har mest lyst til å kutte ned til 3 ammepauser 3-4 hver dag.. Er det helt feil? Hva gjør dere?

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja det var ganske ofte ;)

Har en puppeglad gutt selv, og har slitt litt med å finne en fornuftig rytme på måltidene. Nå er han 9 1/2 mnd, og det ser ut til at vi har funnet en fin rytme nå. Skriver opp hvordan dagene våre ser ut jeg :)

Dette er sånn ca., selvfølgelig med enkelte avvik de dagene vi er på farten...

Tidlig morgen (5-tida, gjesp...): pupp

0730: brød, frokost sammen med resten av fam

0830: pupp

9-11: sove

1130: middagsglass + vann

1330: brød og frukt + pupp

14-15: trilletur så han får sovet + at vi henter storesøster i barnehagen i 15-tida

17: familiemiddag, hvor han spiser det som er ok at han spiser + vann

1830: grøt og sviskemos

19: pupp og i seng

Han er noe urolig om natta, tross for at han er nattavvent. Får altså ikke pupp igjen før i 5-tida.

Skrevet

Takk for svar. Synes det hørtes bra ut, jeg :-)

Kanskje jeg skal prøve å "samle" ammestundene litt. Hun liker å sutte - se på verden -sutte -se på verden. Og ferdig. Er nok mye for kosens skyld også.

Lurt med middagsglass el. til lunsj. Blir mye brødskiver til jenta siden hun ikke er fan av grøt.

:-) Ha en fin-fin dag

Skrevet

Det er nok mye for kosen ja ;)

Middagsglass til lunsj fungerer veldig bra. Så er det ganske kjapt litt brød og frukt og pupp igjen, for å fylle opp og holde ham mett til vi er hjemme fra barnehagen. Det tar sin tid å gå hjem med en 3-åring... ;)

Lykke til, og ha en fin dag du også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...