Mjølkekua Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Hun er glad i puppen, og har alltid fått når hun ville. Fram til nå har jeg synes det er greit, men må innrømme at jeg begynner å kjenne at det godt kunne vært litt sjeldnere. Per i dag ser døgnet slik ut: kl 0600 - amming kl 0700 - brødskive og litt frukt kl 0900 - amming kl 1030 - amming kl 1130 - brødskive / grøt hvis jeg får i henne kl 1230 - amming (kl 1500 - amming) kl 1600 - middag kl 1730 - amming kl 1745 - brødskive/grøt kl 1845 - amming kl 0300 - amming (vi hadde jo kuttet denne, men hun fikk på natten igjen da hun hadde omgangssyke - i natt kjørte vi første avvenningsrunde og det gikk greit). Synes det blir litt voldsomt dette - og hun er så lite konsentrert ved puppen, at det ikke blir så mye om gangen.. (følgelig blir det ofte og lite). Jeg har mest lyst til å kutte ned til 3 ammepauser 3-4 hver dag.. Er det helt feil? Hva gjør dere? Takknemlig for svar!
RompeRock Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Hehe, ja det var ganske ofte Har en puppeglad gutt selv, og har slitt litt med å finne en fornuftig rytme på måltidene. Nå er han 9 1/2 mnd, og det ser ut til at vi har funnet en fin rytme nå. Skriver opp hvordan dagene våre ser ut jeg Dette er sånn ca., selvfølgelig med enkelte avvik de dagene vi er på farten... Tidlig morgen (5-tida, gjesp...): pupp 0730: brød, frokost sammen med resten av fam 0830: pupp 9-11: sove 1130: middagsglass + vann 1330: brød og frukt + pupp 14-15: trilletur så han får sovet + at vi henter storesøster i barnehagen i 15-tida 17: familiemiddag, hvor han spiser det som er ok at han spiser + vann 1830: grøt og sviskemos 19: pupp og i seng Han er noe urolig om natta, tross for at han er nattavvent. Får altså ikke pupp igjen før i 5-tida.
Mjølkekua Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2011 Takk for svar. Synes det hørtes bra ut, jeg :-) Kanskje jeg skal prøve å "samle" ammestundene litt. Hun liker å sutte - se på verden -sutte -se på verden. Og ferdig. Er nok mye for kosens skyld også. Lurt med middagsglass el. til lunsj. Blir mye brødskiver til jenta siden hun ikke er fan av grøt. :-) Ha en fin-fin dag
RompeRock Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Det er nok mye for kosen ja Middagsglass til lunsj fungerer veldig bra. Så er det ganske kjapt litt brød og frukt og pupp igjen, for å fylle opp og holde ham mett til vi er hjemme fra barnehagen. Det tar sin tid å gå hjem med en 3-åring... Lykke til, og ha en fin dag du også
mamma.for.2♡ Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Dette står på forsiden til dinbaby.no i dag http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article647460.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå