Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 fortiden vil min 2 åring stå opp kl 5 om morgenen, bare hylskriker å vekker lillebror dersom vi ikke står opp.. men syns det er rimelig tidlig.. hun legger seg rundt 8 om kvelden og er kjempetrøtt når vi står opp.. hun har slitt en del, med mareritt om nettene siden 10 mnd, men har vært å roe henne ned for så å sove videre ti ca 7.. mini er 3 mnd og sover kun 30 min lurer på dagen så er helt utslitt om dagene, for sover alt for lite.. noen som har noen råd om hvordan vi kan få henne til å sove lenger ?
Collette Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Jeg ville kanskje prøvd tidligere legging? Ikke TV etter kl 18, bare roe helt ned. Kveldsstell kl 18.30 og så i seng til kl 19? Min erfaring er at jo trøttere de er om kvelden, jo tidligere våkner de om morgenen. Sovner de sent, våkner de tidligere og omvendt.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2011 prøvde å legge henne 7 en periode, men da også er det morgen kl halv 5 5
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Sånn hadde vi det leeeenge! Prøvde det meste. Til slutt kjøpte vi en sånn bunnyklokke på lilleprinsen.no. Tror den heter kid sleep. Vi startet med å sette den på halv seks, og forsjøv den gradvis fremover. Nå står den på 0700, og det er strengt forbudt å opp før kanina våkner. Han fikk den før han var 2, og skjønte poenget. Hadde mange morgener med hyl og skrik, men vi ga klar beskjed om at ingen kommer inn før kanina våkner. Han er snart 3 nå, og våkner fortsatt ganske ofte før kanina. Hender han roper, men får beskjed om å vente. Da blir han som regel stille til nøyaktig 07. Da roper han superfornøyd at kanina har våknet... Har hatt noen runder med kamper selvfølgelig, men den har iallefall fungert veldig bra for oss... Så merker jeg at om han er i seng så sent som 20, så våkner han ofte tidlig. Sover bedre når han legger seg ca 19... Lykke til! Det kommer til å bli bra til slutt!
mammatetogansketette:)) Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Har desverre ingen tips- bare masse sympati:) Akkuart det samme som skjer her. Fra å våkne alt fra halv sju til halv ni, (vanligvis kl. halv åtte omtrent) så er det nå morgen kl litt over fem... dvs- han er jo fortsatt trett, egentlig- tror deler av problemet er at han vil inn til oss, noe vi ikke lar han gjøre. En morgen tok sambo med seg dyna og la seg i senga ved siden av han på rommet hans. Da roet han seg, men tror ikke han sov, bare slumret litt- og det er jo heller ingen god løsning over tid- men har lest noen tipse om det, og at de etterhvert lærte at det var natta helt til den i senga ved siden av stod opp...og etterhvert sov lengre... blir jo noe det samme som kaninen.. he he... Det rare er at lillesøstra følger opp ved å våkne like etter eller like før gutten.... har i grunn fulgt hverandre veldig mht å starte dagen! (nei, ikke fordi de vekker hverandre- ellers kan den ene skrike på kvelden/ tidligere på natten uten at den andre våkner-...) Nå eksprementerer vi med tidligere legging. På begge. Og eldstemann får IKKE komme inn til oss. Uansett. I morges skrek han ca et kvarter før han roet seg, og da sov han videre til kl. halv syv... Håper det funker etterhvert...utrolig slitsomt å starte dagen så tidlig!! Søkte om tips på nettet men finner lite andre tips enn å legge tidligere eller å kutte ned på dagsøvnen, evt flytte dagsøvn til tidligere på dagen. Ellers ser jeg mange bare må leve med dette noen mnd (og år.. hjælp...), så går det over omsider... lite trøst å få altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå