mariabee Skrevet 2. februar 2011 #1 Skrevet 2. februar 2011 Tuppa vår på 2.5mnd begynte først med hverdag, så annenhver, så tredjehver og nå fjerde hver dag.. Da kommer det ei sabla bleie. Ellers ikke noe magevondt eller noe klaging der i gården. Klager kun etter måltidene hun får med malt, så det gir tydeligvis luft i magen. Er det grunn til bekymring når hun er i fin form og strålende blid hele dagen når hun er våken??
romsa Skrevet 2. februar 2011 #2 Skrevet 2. februar 2011 Her hos oss gikk det plutselig fra 5-6 bæsjebleier pr dag til 2 pr UKE... Jeg merker at lillegutt (10 uker) plages en del og jobber mye med magen sin (selv om han også stort sett er veldig blid og fornøyd), så jeg tenker å begynne med litt ordentlig massasje i dag for å prøve å lette på trykket. Det er nok ingen grunn til bekymring, alt skal være "normalt"! Uansett kan det jo være fint å hjelpe til litt for å få fortgang i ting - det kan jo umulig være bare greit med så sjelden avføring... Noe farlig/skadelig er det umiddelbart ikke.
romsa Skrevet 2. februar 2011 #3 Skrevet 2. februar 2011 Her hos oss gikk det plutselig fra 5-6 bæsjebleier pr dag til 2 pr UKE... Jeg merker at lillegutt (10 uker) plages en del og jobber mye med magen sin (selv om han også stort sett er veldig blid og fornøyd), så jeg tenker å begynne med litt ordentlig massasje i dag for å prøve å lette på trykket. Det er nok ingen grunn til bekymring, alt skal være "normalt"! Uansett kan det jo være fint å hjelpe til litt for å få fortgang i ting. Det kan jo umulig være bare greit med så sjelden avføring, men farlig/skadelig er det imidlertid ikke.
pytten Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 vi hadde utallige bæsjebleier den første måneden. nå er mini 3,5mnd og bæsjer hver 3. eller 4. dag... da er vi føre var og bruker hakket større bleier får babyen din mm eller mme? tror det kan gå mange dager på mm hvertfall, vet ikke med mme
Pumba78 Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Vi har oftest. 2-4 om dagen, i forigårs var det ingen men hadde da 6 i går, og de stinka... tror det meste er normalt, skal være mange dager mellom eller vldig mange om dagen før man trenger bekymre seg tror jeg.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 2. februar 2011 #6 Skrevet 2. februar 2011 Her er også rundt 2-5 om dagen. Gikk en halv dag uten bæsjebleie i går og da ble jeg nesten bekymret Men så kom det en real ladning mens han lå på stellebordet hehe, så da var alt iorden...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 2. februar 2011 #7 Skrevet 2. februar 2011 2-4 er vel det mest vanlige her i huset. Fullammer. Hun er 11 uker gml. :-)
mariabee Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2011 Får mme. Gir litt malt i hver flaske nå for å se om det blir fortgang i sakene. Men har lest at det kan gå opptil 14dager mellom bleiene. Håper da virkelig ikke det altså.. Får ta et godt mat senere idag og se om det hjelper:9
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Jenta mi på 4 mnd fullammes og bæsjer sjelden, har faktisk ikke helt oversikten fordi det er såpass sjeldent, men kanskje 1 gang i uka eller no? Veldig praktisk egentlig, for det er ikke sånn at jeg akkurat lengter tilbake til de første ukene hvor det var bæsj i hver eneste bleie nei De som får MME bør vel helst bæsje litt oftere (annenhver dag eller så), men så lenge bæsjen er myk/ kremaktig når den først kommer er alt OK =)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 2. februar 2011 #10 Skrevet 2. februar 2011 Minien har vel 2-3 i uken, rett etter fødsel hadde han i hver bleie, men det kan gå 5 dager mellom også. Helsesøster sier det er helt normalt når en ammer.. så lenge de har tissevåte bleier =)
MissVaiper Skrevet 2. februar 2011 #11 Skrevet 2. februar 2011 Når jenta mi var nyfødt kunne hun ha 6 bærsjebleier under 1 amming! Brukte da 1 1/2 time på å få ammet henne. Når hun var 3 mnd gikk det plutselig 22 dager uten bærsj. Skal si jeg var lettere bekymret da, men jenta mi var blid og fornøyd, og jeg var i kontakt med helsestasjonen. Hun er nå 5 mnd og har bærsjebleier ca hver 2-7 dag. Fullammet til hun var 4 mnd, da startet jeg med grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå